Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / THB 509 - TÜRK HALK BİLİMİ

Kodu: THB 509 Adı: TÜRK KÜLTÜRÜNÜN TEMEL YAZILI KAYNAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanıtmak ve bunların özelliklerinin öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanır. PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarının özelliklerini kavrar. PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk kültürünün temel yazılı kaynakları ve dil ve üslup özellikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçenin tarihî dönemleri hakkında bilgi edinme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
2 Köktürkçe hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait yazıtlar hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
3 Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
4 Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
5 Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
7 Harezm Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
14 Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akalın, Haluk, Bin yıl Önce Bin Yıl Sonra Kâşgarlı Mahmud ve Divanü Lügati’t Türk, TDK Yay., Ankara 2008.
2 Arat, R. Rahmeti, Eski Türk Şiiri, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara 1991.
3 Arat, Reşit Rahmeti, Kutadgu Bilig I (Metin), TDK Yay., Ankara 1999.
4 Arat, Reşit Rahmeti, Atabetü’l-Hakayık (Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki), TDK Yay., Ankara 2006.
5 Aydın, Erhan, Orhon Yazıtları. Kömen Yay., Konya 2012.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 7 49
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 4 24
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 5 35
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180