|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanıtmak ve bunların özelliklerinin öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarının özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk kültürünün temel yazılı kaynakları ve dil ve üslup özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçenin tarihî dönemleri hakkında bilgi edinme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Köktürkçe hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait yazıtlar hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Harezm Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akalın, Haluk, Bin yıl Önce Bin Yıl Sonra Kâşgarlı Mahmud ve Divanü Lügati’t Türk, TDK Yay., Ankara 2008. | |
2 | Arat, R. Rahmeti, Eski Türk Şiiri, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara 1991. | |
3 | Arat, Reşit Rahmeti, Kutadgu Bilig I (Metin), TDK Yay., Ankara 1999. | |
4 | Arat, Reşit Rahmeti, Atabetü’l-Hakayık (Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki), TDK Yay., Ankara 2006. | |
5 | Aydın, Erhan, Orhon Yazıtları. Kömen Yay., Konya 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |