|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanıtmak ve bunların özelliklerinin öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarını tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk kültürünün temel yazılı kaynaklarının özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk kültürünün temel yazılı kaynakları ve dil ve üslup özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkçenin tarihî dönemleri hakkında bilgi edinme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | Köktürkçe hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait yazıtlar hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Eski Uygurca hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Karahanlı Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Harezm Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Kıpçak Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Çağatay Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Eski Anadolu Türkçesi hakkında bilgi edinme ve bu döneme ait metinler hakkında açıklama yapabilme. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akalın, Haluk, Bin yıl Önce Bin Yıl Sonra Kâşgarlı Mahmud ve Divanü Lügati’t Türk, TDK Yay., Ankara 2008. | |
| 2 | Arat, R. Rahmeti, Eski Türk Şiiri, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara 1991. | |
| 3 | Arat, Reşit Rahmeti, Kutadgu Bilig I (Metin), TDK Yay., Ankara 1999. | |
| 4 | Arat, Reşit Rahmeti, Atabetü’l-Hakayık (Edip Ahmet B. Mahmut Yükneki), TDK Yay., Ankara 2006. | |
| 5 | Aydın, Erhan, Orhon Yazıtları. Kömen Yay., Konya 2012. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||