|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleneksel Türk tiyatrosu ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlarla birlikte, köy seyirlik oyunları ve Karagöz’ü açıklayabilme ve yorumlayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Meddahlık, Ortaoyunu ve kukla geleneklerini açıklar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Köy seyirlik oyunlarının gelenek içindeki yerini belirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geleneksel Türk tiyatrosunun temel kavramları ve konu hakkında yaklaşımlar, köy seyirlik oyunları, Karagöz, Ortaoyunu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tiyatronun kökeni ve kaynakları | Anlatma Yöntemi |
2 | Ritüel kaynaklı tiyatro | Anlatma Yöntemi |
3 | Halk tiyatrosunun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
4 | Köylü tiyatrosunun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
5 | Meddahlık geleneği | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
6 | Meddahlık geleneği | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
7 | Kukla | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortaoyununun tarihi gelişimi | Anlatma Yöntemi |
10 | Ortaoyununun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
11 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi |
12 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
13 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
14 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma Yöntemi |
15 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | And, M. (1985). Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkilap Yay. | |
2 | Özdemir, N. (2006).”Türk Halk Tiyatrosu”, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. | |
3 | Nutku, Özdemir. Meddahlık ve Meddah Hikayeleri, AKM Yay., Ankara, 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, CD, bilgisayar, projeksiyon, kukla resimleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 7 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |