|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Geleneksel Türk tiyatrosu ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlarla birlikte, köy seyirlik oyunları ve Karagöz’ü açıklayabilme ve yorumlayabilme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Meddahlık, Ortaoyunu ve kukla geleneklerini açıklar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Köy seyirlik oyunlarının gelenek içindeki yerini belirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Geleneksel Türk tiyatrosunun temel kavramları ve konu hakkında yaklaşımlar, köy seyirlik oyunları, Karagöz, Ortaoyunu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tiyatronun kökeni ve kaynakları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Ritüel kaynaklı tiyatro | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Halk tiyatrosunun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 4 | Köylü tiyatrosunun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 5 | Meddahlık geleneği | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 6 | Meddahlık geleneği | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 7 | Kukla | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ortaoyununun tarihi gelişimi | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Ortaoyununun özellikleri | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 11 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 13 | Gölge oyunu - Karagöz | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 14 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | And, M. (1985). Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkilap Yay. | |
| 2 | Özdemir, N. (2006).”Türk Halk Tiyatrosu”, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. | |
| 3 | Nutku, Özdemir. Meddahlık ve Meddah Hikayeleri, AKM Yay., Ankara, 1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, CD, bilgisayar, projeksiyon, kukla resimleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 7 | 0 | 0 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||