|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk edebiyatında şekil ve türlerin tarihsel gelişim sürecinin ortaya konularak karakteristik özelliklerini kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk edebiyatı türlerinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk edebiyatı tür ve şekillerinin özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tür ve şekil tanımı, konuyla ilgili tartışmalar, anonim halk edebiyatında tür ve şekil bilgisi, aşık edebiyatında tür ve şekil bilgisi, tekke ve tasavvuf edebiyatında tür ve şekil bilgisi, manzum ve mensur türler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tür ve şekil tanımı, kapsamı. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
2 | Tür ve şekil konusundaki tartışmalar. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
3 | Anonim Halk edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
4 | Anonim Halk edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
5 | Anonim Halk edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
6 | Aşık edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
7 | Aşık edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aşık edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
10 | Tasavvuf edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
11 | Tasavvuf edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
12 | Tasavvuf edebiyatı anlatı türleri. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
13 | Mensur türler. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
14 | Mensur türler. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
15 | Mensur türler. | Anlatma Yöntemi Proje Sunumu Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 1, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 2001. | |
2 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 2, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 2002. | |
3 | Erman Artun, Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Kitabevi, Adana, 2011. | |
4 | Saim Sakaoğlu-Ali Duymaz, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Yayınları, İstanbul 2006. | |
5 | Özdemir Nutku, Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 1997. | |
6 | Özkul Çobanoğlu, Türk Halk Kültüründe Memoratlar ve Halk İnançları, Akçağ Yayınları, Ankara 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |