Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / THB 516 - TÜRK HALK BİLİMİ

Kodu: THB 516 Adı: TÖRE VE GELENEKLER II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin halk hayatı ve kültürü, geçiş dönemleri (doğum-evlenme-ölüm) ve kültür değişmesi konuları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders ilişkin temel kavram ve yaklaşımları içermektedir. Günümüzde yaşamaya devam eden gelenek örüntüleri üzerine tartışmalar yapmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mit ve Mitoloji Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
2 Mitlerin özellikleri, işlevleri, icra bağlamları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
3 Orta Asya'da toplayıcılık-avcılık Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
4 Orta Asya'da avcılık-toplayıcılık Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
5 Orta Asya'da avcılık-çobanlık Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
6 Eski Türk dini Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
7 Şamanizm Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
10 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
11 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
12 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
13 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
14 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
15 Öğrenci sunumları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları.
2 Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları
3 Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları.
4 Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984.
5 Abdülkadir İnan, Makaleler ve İncelemeler, 2 c., Ankara 1987.
6 Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, c. 1, Ankara 1983.
7 Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara 1986.
8 Emel Esin, Türk Kozmolojisi (İlk Devir Üzerine Araştırmalar), İstanbul 1979.
9 Celal Beydili, Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük, İstanbul 2005.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 7 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 7 6 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 4 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 8 4 32
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180