|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin halk hayatı ve kültürü, geçiş dönemleri (doğum-evlenme-ölüm) ve kültür değişmesi konuları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders ilişkin temel kavram ve yaklaşımları içermektedir. Günümüzde yaşamaya devam eden gelenek örüntüleri üzerine tartışmalar yapmaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mit ve Mitoloji | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 2 | Mitlerin özellikleri, işlevleri, icra bağlamları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 3 | Orta Asya'da toplayıcılık-avcılık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 4 | Orta Asya'da avcılık-toplayıcılık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 5 | Orta Asya'da avcılık-çobanlık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 6 | Eski Türk dini | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 7 | Şamanizm | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 10 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 11 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 12 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 13 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 14 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 15 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları. | |
| 2 | Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları | |
| 3 | Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları. | |
| 4 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
| 5 | Abdülkadir İnan, Makaleler ve İncelemeler, 2 c., Ankara 1987. | |
| 6 | Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, c. 1, Ankara 1983. | |
| 7 | Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara 1986. | |
| 8 | Emel Esin, Türk Kozmolojisi (İlk Devir Üzerine Araştırmalar), İstanbul 1979. | |
| 9 | Celal Beydili, Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük, İstanbul 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 7 | 6 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||