|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin halk hayatı ve kültürü, geçiş dönemleri (doğum-evlenme-ölüm) ve kültür değişmesi konuları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders ilişkin temel kavram ve yaklaşımları içermektedir. Günümüzde yaşamaya devam eden gelenek örüntüleri üzerine tartışmalar yapmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mit ve Mitoloji | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
2 | Mitlerin özellikleri, işlevleri, icra bağlamları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
3 | Orta Asya'da toplayıcılık-avcılık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
4 | Orta Asya'da avcılık-toplayıcılık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
5 | Orta Asya'da avcılık-çobanlık | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
6 | Eski Türk dini | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
7 | Şamanizm | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
10 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
11 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
12 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
13 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları. | |
2 | Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları | |
3 | Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları. | |
4 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
5 | Abdülkadir İnan, Makaleler ve İncelemeler, 2 c., Ankara 1987. | |
6 | Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, c. 1, Ankara 1983. | |
7 | Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara 1986. | |
8 | Emel Esin, Türk Kozmolojisi (İlk Devir Üzerine Araştırmalar), İstanbul 1979. | |
9 | Celal Beydili, Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük, İstanbul 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 7 | 6 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |