|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Festival ve şenliklerin Türk kültüründeki yeri ve önemini öğrenmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Derse ilişkin temel kavramları bilir |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Günümüzdeki festivallerin arkaik köklerini öğrenir ve bunları karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritüel kavramı, ritüellerin ortaya çıkışı ve gelişmesi, günümüzdeki şenlik ve festivallerin Türk kültüründeki yeri ve önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rit ve ritüel kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Ritüellerin kültürel kökenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Ritüellerin işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Festival, şenlik, bayram, şölen gibi kültürel uygulamaların tanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Festival, şenlik, bayram, şölen gibi kültürel uygulamaların işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Eski Türklerde ritüel, festival ve şenlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Eski Türklerde ritüel, festival ve şenlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye dışında yapılan festivaller ile ülkemizde yapılan festivaller arasında karşılaştırmalı bir değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Ülkemiz dışında yapılan festivaller ile ülkemizde yapılan festivaller arasında karşılaştırmalı bir değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Alan çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Alan çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Alan çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Alan çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Alan çalışmalarının sunumu ve tartışılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örnek, Sedat Veyis, Sivas ve Çevresinde Hayatın Çeşitli Safhaları ile ilgili Batıl İnanışların ve Büyüsel İşlemlerin Etnolojik Tetkiki, DTCF Yayınları, Ankara 1966. | |
2 | Acıpayamlı, Orhan, “Anadolu’da Nazarla ilgili Bazı Adet ve İnanmalar”, DTCF, Cilt: XX, Sayı:1-2, Ankara 1962. | |
3 | Ülkütaşır, M Ş, Türkiye Türklerinde Ad verme ile İlgili Gelenek ve İnançlar”, 1. UTFKB, Cilt: IV, MFAD Yayınları, Ankara 1976. | |
4 | And, Metin, Oyun ve Büyü, İş Bankası Yayınları, İstanbul 1974. | |
5 | Acıpayamlı, Orhan, “Türkiye’de Doğumla İlgili Adet ve İnanmaların Etnolojik Etüdü”, AÜEF Yayınları, Erzurum 1961. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |