|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk halk şiirindeki kültürel unsurları tespit etmek, Türk halk şiirinin Türk kültürü içindeki yerini kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk halk şiirinindeki kültürel unsurları tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk halk şiirinin Türk kültürü içindeki yerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anonim Halk Şiiri ve Âşık Edebiyatı’na ait seçilmiş örneklerden hareketle Türk halk şiirinin kültür dünyasına ait unsurların (insan, insana ait unsurlar, kıyafet ve takılar, kadın ve erkek tipleri, tabiat, vb.) incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk halk şiirinin kaynakları | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk halk şiirinin tarihi gelişimi | Anlatma Yöntemi |
3 | Türk halk şiirinin icracıları | Anlatma Yöntemi, Makale İnceleme |
4 | Halk şiirinde tabiat | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
5 | Halk şiirinde tabiat | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
6 | Halk şiirinde kadın ve erkek tipler | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
7 | Halk şiirinde kadın ve erkek tipler | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halk şiirinde aşk | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
10 | Halk şiirinde yerel unsurlar | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
11 | Halk şiirinde inanç unsurları | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
12 | Halk şiirinde maddi kültürün yansıması | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
13 | Halk şiirinde maddi kültürün yansıması | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
14 | Halk şiirinde sosyal hayata ilişkin unsurlar | Metin Tahlili, Kaynak Tarama, |
15 | Halk şiirinde sosyal hayata ilişkin unsurlar | Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dizdaroğlu, Hikmet, Halk Şiirinde Türler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara 1969. | |
2 | Dilçin, Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yayınları, Ankara 2005. | |
3 | Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatı Araştırmaları, Akçağ Yayınları, Ankara 1997. | |
4 | Kaya, Doğan, Anonim Halk Şiiri, Akçağ Yayınları, Ankara 1999. | |
5 | Esen, A. Şükrü, Anadolu Ağıtları, İletişim Yayınları, İstanbul 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |