|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Karşılaştırmalı destan çalışmalarının kapsamını, konusunu, yöntemini ve temel ilkelerini kavrama, destanlar ve yazılı edebiyat ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk inanç ve düşünce sistemini kavrayarak günümüzün toplumsal sorunlarına çözüm getirebilir. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günümüz toplumunun davranış biçimlerine açıklık getirebilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karşılaştırmalı destan çalışmalarının kapsamı, konusu, yöntem ve temel ilkeleri, destanlar ve yazılı edebiyat ilişkisi, destanların tematik özellikleri, destanların yapısal özellikleri, destanların işlevsel özellikleri, destan çoklu medya ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karşılaştırmalı destan kavramı, destan tanımları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Türk dünyası destan araştırmalarında kullanılan terimler | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Terim farklılıkları sorunu | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Türk destanlarının yapısal özellikleri | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Türk destanlarının tematik özellikleri | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Türk destanlarının işlevsel özellikleri | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Türk destanlarının icra özellikleri | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Destan icracıları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Sibirya destanları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | İdil-Ural Bölgesi destanları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Kazak-Kırgız Destanları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Özbek Destanları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Türkmen Destanları | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Dönem sonu değerlendirme | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çobanoğlu, Ö.Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara 2003. | |
2 | K. N. Chadwick vd. Oral Epics of Central Asia. Cambridge, 1969. | |
3 | Şakir İbrayev. Destanın Yapısı. AKM Yay. Ankara, 1998. | |
4 | Karl R.Türk Boylarının Destanları. Ankara 2002. | |
5 | Hatto, A. (ed.) Traditions of Heroic and Epic Poetry: The Traditions. London,1980. | |
6 | Hatto, A. (ed.) Traditions of Heroic and Epic Poetry: The Traditions. London,1980. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |