Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / THB 506 - TÜRK HALK BİLİMİ

Kodu: THB 506 Adı: KÜLTÜR ORTAMLARI VE FOLKLOR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yazılı, sözlü ve elektronik kültür ortamlarının folklor temelindeki kuramlar çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Kuramsal incelemenin yapılacağı bu derste, kültür ortamlarının değişim ve dönüşümünün sebep ve sonuçları kültür bilimi çerçevesinde değerlendirilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kültür ortamı kavramının incelenmesi ve bunların bilimsel yönden incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar ve yaklaşımlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
2 Temel kavramlar ve yaklaşımlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
3 Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
4 Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
5 Sözlü kültür ortamı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
6 Yazılı kültür ortamı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
7 Elektronik kültür ortamı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
8 Ara Sınav
9 Sözlü kültür ortamı ve folklor ilişkisi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
10 Yazılı kültür ortamı ve folklor ilişkisi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
11 Elektronik kültür ortamı ve folklor ilişkisi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
12 Kültür ortamlarının değişim ve dönüşümü Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
13 Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
14 Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
15 Genel Değerlendirme Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları.
2 Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları
3 Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları.
4 Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi.
5 Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi.
6 Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 7 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 6 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180