|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yazılı, sözlü ve elektronik kültür ortamlarının folklor temelindeki kuramlar çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Kuramsal incelemenin yapılacağı bu derste, kültür ortamlarının değişim ve dönüşümünün sebep ve sonuçları kültür bilimi çerçevesinde değerlendirilecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kültür ortamı kavramının incelenmesi ve bunların bilimsel yönden incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 2 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 3 | Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 4 | Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 5 | Sözlü kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 6 | Yazılı kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 7 | Elektronik kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sözlü kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 10 | Yazılı kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 11 | Elektronik kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 12 | Kültür ortamlarının değişim ve dönüşümü | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 13 | Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 14 | Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları. | |
| 2 | Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları | |
| 3 | Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları. | |
| 4 | Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi. | |
| 5 | Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi. | |
| 6 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||