|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı, sözlü ve elektronik kültür ortamlarının folklor temelindeki kuramlar çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Kuramsal incelemenin yapılacağı bu derste, kültür ortamlarının değişim ve dönüşümünün sebep ve sonuçları kültür bilimi çerçevesinde değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür ortamı kavramının incelenmesi ve bunların bilimsel yönden incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
2 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
3 | Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
4 | Kültür ortamlarını ele alan kuramsal yaklaşımlar | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
5 | Sözlü kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
6 | Yazılı kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
7 | Elektronik kültür ortamı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sözlü kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
10 | Yazılı kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
11 | Elektronik kültür ortamı ve folklor ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
12 | Kültür ortamlarının değişim ve dönüşümü | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
13 | Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
14 | Sözlü, Yazılı ve Elektronik Kültür Ortamlarının Karşılaştırılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örnek, S. Veyis(1977).Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları. | |
2 | Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru.İstanbul: Gerçek Yayınları | |
3 | Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları. | |
4 | Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi. | |
5 | Güngör, Erol.(1982)Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Yayınevi. | |
6 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |