|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre Yönetmelik Bilgisini açıklayabilir. |
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişisel Korunma Önlemlerini gerçekleştirebilir. |
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir PÇ-35 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapabilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekolojinin ilkelerini ve temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir PÇ-24 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ekolojik dengenin bozulması sonucu ortaya çıkan çevre sorunlarının boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre yönetmelikleri, atık yönetimi, doğal kaynaklar, koruma önlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre Kirliliği ve Tanımı | Anlatım, soru-cevap |
2 | Hava Kirliliği ve Önlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
3 | Su Kirliliği ve Önlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
4 | Toprak Kirliliği ve Önlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
5 | Gürültü Kirliliği ve Önlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
6 | Ormanların Korunması | Anlatım, soru-cevap |
7 | Evsel Atıklar | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atıksu Arıtma Tesisleri | Anlatım, soru-cevap |
10 | Tıbbi Atıklar | Anlatım, soru-cevap |
11 | Geri Dönüşüm | Anlatım, soru-cevap |
12 | Çevresel Etki Değerlendirme Raporları | Anlatım, soru-cevap |
13 | Çevre ile İlgili Mevzuat | Anlatım, soru-cevap |
14 | Çevre ile İlgili Mevzuat | Anlatım, soru-cevap |
15 | Çevreye Karşı Duyarlı ve Bilinçli Olma | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erkul, H. (2012). Çevre koruma. Detay Yayıncılık, Anakara. | |
2 | Görmez, K. (2018). Çevre Sorunları (4. Baskı). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |