|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapar. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kaynak belirler, veri toplar ve sonuç çıkarır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Elde ettiği sonuçları bilimsel olarak paylaşır. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Problem Çözme Yöntemi, |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
6 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Ölçme tekniklerini inceleme | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
10 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
15 | Sonuç | Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 40 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 60 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 16 | 10 | 160 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 16 | 10 | 160 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 16 | 12 | 192 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 16 | 12 | 192 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 718 |