Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / THB 802 - TÜRK HALK BİLİMİ

Kodu: THB 802 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir araştırma projesini yürütme sürecini anlatır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Türk Halk Bilimi alanında bir tez sunar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Elde ettiği bilgileri kurallara uygun olarak paylaşır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
2 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
3 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
4 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
5 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
6 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
7 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
10 Verileri analiz etme Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
11 Verileri analiz etme Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
12 Verileri analiz etme Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
13 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
14 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
15 Tezin sunumu ve kabulü Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
2 Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 40
5.Rapor 16 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 3 7 21
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 5 35
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180