|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve araştırma yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini anlatır. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Türk Halk Bilimi alanında bir tez sunar. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Elde ettiği bilgileri kurallara uygun olarak paylaşır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
2 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
3 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
4 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
10 | Verileri analiz etme | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
11 | Verileri analiz etme | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
12 | Verileri analiz etme | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
13 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
14 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
15 | Tezin sunumu ve kabulü | Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 40 | |
5.Rapor | 16 | 60 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |