|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklar. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Türk Halk Bilimi alanında bir tez yazar ve sunar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Elde ettiği sonuçları bilimsel olarak paylaşır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
2 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
3 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
4 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
10 | Verileri analiz etme | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
11 | Verileri analiz etme | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
12 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
13 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
14 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
15 | Tezin sunumu ve kabulü | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 40 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 60 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 16 | 10 | 160 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 16 | 10 | 160 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 16 | 12 | 192 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 17 | 12 | 204 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 730 |