|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklar. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Türk Halk Bilimi alanında bir tez yazar ve sunar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Elde ettiği sonuçları bilimsel olarak paylaşır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 2 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 3 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 4 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 10 | Verileri analiz etme | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 11 | Verileri analiz etme | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 12 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 13 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 14 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 15 | Tezin sunumu ve kabulü | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Problem Çözme Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| 2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 40 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 60 | |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 16 | 10 | 160 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 16 | 10 | 160 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 16 | 12 | 192 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 17 | 12 | 204 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 730 | ||