Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY 503 - KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ

Kodu: KMY 503 Adı: KÜLTÜREL MİRAS MEVZUATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE BUDAK (aysebudak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kültür politikası ve dinamikleri hakkında kurumsal (mikro) ve ulusal (makro) düzeyde bilgi sahibi olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültür politikası ve dinamikleri hakkında kurumsal (mikro) ve ulusal (makro) düzeyde bilgi sahibi olurlar. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kültür politikaları bağlamında kamusal, özel ve sivil oyuncuların müdahalelerini tartışabilir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günümüzde kültür politikalarındaki temel değişimleri değerlendirebilir ve tartışabilirler. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, sanat ve kültürün siyaset ile nasıl ilişki kurduğununa ek olarak öğrencileri sanat ve kültür politikalarındaki temel tartışmalarla tanıştırır. Konular öncelikle, sanat ve siyaset, estetik ve poltika arasındaki ilişkinin teorik tartışmalarına odaklanacaktır. Sonrasında farklı ülkelerde ve uygulamalarda; sanat ve kültür alanlarının nasıl siyasi olarak yönetildiğine değinilecektir. Kültür, kamu yönetişiminin bir parçası olmalı mıdır? Dersin son bölümünde Cumhuriyet Dönemi'nde Türkiye'de kültür ve sanat politikalarının analitik bir değerlendirmesi yapılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür, Politika, Kültür Politikaları, Politikanın Kültürü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
2 Kültür, Politika, Kültür Politikaları, Politikanın Kültürü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
3 Kültür ve Diploması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
4 Kültür ve Diploması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
5 Kültürel Çeşitlilik: 2005 Konvansiyonu ve sonrası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
6 Kültürel Çeşitlilik: 2005 Konvansiyonu ve sonrası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
7 Anayasa'da Kültür: Vatandaşlar ve hakları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de kültür yönetimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Türkiye'de kültür yönetimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Türkiye'de kültür yönetimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Türkiye'de kültür yönetimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Türkiye'de Kültür Politikası: Cumhuriyet Dönemi'nin Değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Türkiye'de Kültür Politikası: Cumhuriyet Dönemi'nin Değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 Türkiye'de Kültür Politikası: Cumhuriyet Dönemi'nin Değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The politics of culture : policy perspectives for individuals, institutions, and communities / edited by Gigi Bradford, Michael Gary, and Glenn Wallach ; Center for Arts and Culture., New York : New Press : Distributed by W.W. Norton, c2000. - Sholette,
2 Sholette, Gregory. Dark matter : art and politics in the age of enterprise culture / Gregory Sholette, London ; New York Pluto Press, 2011
3 Ada, Serhan, ed. Sivil Toplum Gözüyle Türkiye Kültür Politikası Raporu/Turkish Cultural Policy Report: A Civil Perspective. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011
4 Ada, Serhan, ed. Sivil Toplum Gözüyle Türkiye Kültür Politikası Raporu/Turkish Cultural Policy Report: A Civil Perspective. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011
5 Zeynep Çelik, Asar-ı Atika, Osmanlı İmparatorluğunda Arkeoloji siyaseti, İstanbul 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 6 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 6 36
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180