|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| bu dersin amacı, Dünya ekonomisinin görünümünü ve dünya ekonomisindeki gelişmeleri ileri düzeyde öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya ekonomisinde yaşanan dönüşümleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Küresel krizlerin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dünya ekonomisine yön veren uluslararası kuruluşları açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya ekonomisinde temel kavramlar, sanayi devrimi sonrası: dönemin sermaye birikim rejimi ve düzenleme biçimi, 1929 krizi: Keynesyen ekonomi politikalarının doğuşu, II. Dünya Savaşı Sonrası: Bretton Woods Konferansı, IMF, Dünya Bankası ve GATT, Keynesyen dönemin krizi: dış borç krizi ve Neoliberal ekonomi politikalarının doğuşu, Neoliberalizmin yükselişi: uluslararası para hareketleri, finans kapital, neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları, yapısal uyum programları, IMF ve DB, küreselleşme ve üretim: küresel meta zincirleri ve çokuluslu şirketler, küreselleşme ve teknoloji: yeni ekonomi tartışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dünya ekonomisinde temel kavramlar | Anlatma Yöntemi |
| 2 | sanayi devrimi sonrası sermaye birikim rejimi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | 1929 krizi: Keynesyen ekonomi politikalarının doğuşu | Anlatma Yöntemi |
| 4 | II. Dünya Savaşı Sonrası: Bretton Woods Konferansı | Anlatma Yöntemi |
| 5 | IMF, Dünya Bankası ve GATT | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Keynesyen dönemin krizi: dış borç krizi ve Neoliberal ekonomi politikalarının doğuşu | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Neoliberalizmin yükselişi: uluslararası para hareketleri, | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları | Anlatma Yöntemi |
| 10 | neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | yapısal uyum programları | Anlatma Yöntemi |
| 12 | yapısal uyum programları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | IMF ve DB | Anlatma Yöntemi |
| 14 | küreselleşme ve üretim: küresel meta zincirleri ve çokuluslu şirketler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | küreselleşme ve teknoloji: yeni ekonomi tartışmaları | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1-Dünya Ekonomisi,İlker Parasız, Nalan Ölmezoğulları, Ufuk Başoğlu,Bursa, 1999. Ongun, Tuba. (2002) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 12 | 96 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||