|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | EKONOMİ VE FİNANS (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencileri Türkiye ekonomisinin tarihçesi ve güncel durumu hakkında bilgilendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilir. |
PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye ekonomisinin yapısını kavrayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Lozan Barış Antlaşması'nın İktisadi Etkileri, Liberal İktisat Politikaları, İthal İkameci Sanayileşme, Planlamaya Dayalı Yeni Strateji | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Lozan Antlaşması’nın iktisadi etkileri ve -İzmir-İktisat Kongresi | Anlatım ve Tartışma |
| 2 | Açık ekonomi koşullarında yeniden inşa (1923-1929) | Anlatım ve Tartışma |
| 3 | Açık ekonomi koşullarında yeniden inşa (1923-1929) | Anlatım ve Tartışma |
| 4 | Korumacı dış ticaret rejiminde ithal ikameci sanayileşme (1933-1939) | Anlatım ve Tartışma |
| 5 | Korumacı dış ticaret rejiminde ithal ikameci sanayileşme (1933-1939) | Anlatım ve Tartışma |
| 6 | İkinci Dünya Savaşı: 1940-1945 | Anlatım ve Tartışma |
| 7 | Liberal iktisat politikaları: 1946-1953 | Anlatım ve Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Liberal iktisat politikaları: 1954-1961 | Anlatım ve Tartışma |
| 10 | Tıkanma, müdahale ve yeniden düzenleme (1954-1961) | Anlatım ve Tartışma |
| 11 | Planlamaya dayalı yeni strateji (1961-1962) | Anlatım ve Tartışma |
| 12 | İçe dönük ve dışa bağımlı genişleme (ithal ikameci sanayileşme, 1962-1977) | Anlatım ve Tartışma |
| 13 | Dış borç krizi ve durgunluk (1978-1979) | Anlatım ve Tartışma |
| 14 | Neoliberal politikaların eşiğinde Türkiye’nin temel iktisadi ve sosyal sorunları | Anlatım ve Tartışma |
| 15 | Neoliberal politikaların eşiğinde Türkiye’nin temel iktisadi ve sosyal sorunları | Anlatım ve Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yakup Kepenek, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2012 | |
| 2 | Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi (1908-2009), İmge Kitabevi,2016 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 243 | ||