|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EKONOMİ VE FİNANS (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dünya ekonomisinin güncel sorunlarını farklı bakış açılarıyla değerlendirmeye çalışmak ve öğrencilerin bu konudaki değerlendirme, analiz/sentez yapabilme kabiliyetlerini artırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Güncel ekonomik sorunları açıklayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Krizlerin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Küresel krizlere çözüm önerisi sunabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bölgeler, sektörler ve temalar merceğinden dünya ekonomisinin güncel sorunlarına bakış. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Global Ekonomideki Genel Gelişmeler | Yüz Yüze |
| 2 | Yükselen Piyasalar ve BRICS | Yüz Yüze |
| 3 | Ticaret Ayağı, Uluslararası Örgütlerin Rolü ve Önemi (WTO vd.) | Yüz Yüze |
| 4 | Uluslararası Ticaret ve Yatırımlar | Yüz Yüze |
| 5 | Dünya ekonomilerindeki yeniden yapılandırma girişimleri | Yüz Yüze |
| 6 | Yoksulluk ve Gelir Dağılımı | Yüz Yüze |
| 7 | Küresel Kriz | Yüz Yüze |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Enerji | Yüz Yüze |
| 10 | Sürdürülebilir Kalkınma – Ekonominin amaçlarının yeniden düşünülmesi | Yüz Yüze |
| 11 | Dönem Çalışmalarının Sunumları | Yüz Yüze |
| 12 | Internetin dünya ekonomisine etkileri | Yüz Yüze |
| 13 | Cinsiyet Ayrımcılığı ve İstihdam | Yüz Yüze |
| 14 | Uzak Doğu | Yüz Yüze |
| 15 | Latin Amerika | Yüz Yüze |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dani Rodrik: Akıllı Küreselleşme, Efil, Ankara, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Güncel akademik çalışmalar ve ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 13 | 52 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||