|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | EKONOMİ VE FİNANS (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Parasal ve Reel Değişkenler arasındaki ilişkinin analizi/ | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler ileri düzeyde para teorisi bilgisine sahip olacaktır. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-17 Finans yönetimi sisteminin bilgi, kavram ve mevcut teorilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler, para politikası teorisi ve uygulamaları konusunda analitik bakış açısına sahip olacaktır. |
PÇ-6 Finansal teoriler ile finansal piyasalar arasındaki ilişkiyi anlar. PÇ-9 Finansal gelişmeler karşısında iktisadi politikalar üretebilir ve çözüm önerileri getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler, enflasyon, dezenflasyon ve finansal krizlerin nedenlerini ve çözümlerini tartışabilme yetisine sahip olacaktır. |
PÇ-7 Faiz oranlarını ve döviz kurunu etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-9 Finansal gelişmeler karşısında iktisadi politikalar üretebilir ve çözüm önerileri getirebilir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Merkez Bankasının enflasyon hedeflemesi stratejisini anlayabilir. |
PÇ-16 Merkez bankalarının ekonomideki rolünü ve para politikasının uygulanışını açıklar. PÇ-17 Finans yönetimi sisteminin bilgi, kavram ve mevcut teorilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olacaktır. |
PÇ-7 Faiz oranlarını ve döviz kurunu etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Finansal veri ve göstergelere ulaşabilir, değerlendirebilir, raporlayabilir ve bunları yorumlayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Para Teorisi ve Politikası | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Yüz yüze |
| 2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Yüz yüze |
| 3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Yüz yüze |
| 4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Yüz yüze |
| 5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Yüz yüze |
| 6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Yüz yüze |
| 7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Yüz yüze |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dezenflasyon ve İstikrar Politikaları: Parasal Hedefleme, Döviz Kuru Hedefleme ve Enflasyon Hedefleme | Yüz yüze |
| 10 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Yüz yüze |
| 11 | Bankacılık Teorisi - Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Yüz yüze |
| 12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Yüz yüze |
| 13 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Yüz yüze |
| 14 | Finansal ve Bankacılık Krizleri I | Yüz yüze |
| 15 | Finansal ve Bankacılık Krizleri II | Yüz yüze |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | G.G. Yay(2015): Para ve Finans: Teori-Politika, Güncelleştirilmiş 2. Baskı, Bilgi Üniversitesi Yayını | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 238 | ||