|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HULUSİ YILMAZ (h.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin gençlik sosyolojisi hakkında genel bir bilgi sahibi olmalarını ve konu hakkında analitik düşünmelerini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gençlik tanımını ve gençlik alt kültürünü sosyolojik yönden analizini yapabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gençlik sosyolojisi ile ilgili temel kavramları ifade edebilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gençlik sosyolojisi dersi toplumsal bir kategori olarak gençliği, kuşak üzerine sosyolojik teorileri ve gençlik alt kültürünü içermektedir. Bu derste gençlik tarihi ve gençlik ile modernite ilişkisi ele alınmaktadır. Türkiye’de gençlik sosyolojisi alanındaki çalışmalara da bu derste yer verilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çeşitli Disiplinlerde Gençlik Kavramı | Anlatma Yöntemi |
2 | Gençlik Kategorisini Ortaya çıkaran Tarihi Sebepler | Anlatma Yöntemi |
3 | Tüik İstatistiklerinde Gençlik Raporu | Anlatma Yöntemi |
4 | Türkiye'de Çocuk ve Genç İşçiliği | Anlatma Yöntemi |
5 | Eğreti İstihdam İçinde Gençlik; Moto Kurye Örneği | Anlatma Yöntemi |
6 | Sosyal Medya ve Gençlik | Anlatma Yöntemi |
7 | Serbest Zaman ve Gençlik | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gençlik ve Siyaset | Anlatma Yöntemi |
10 | Gündelik Hayatın İçinde, Arabesk Müzik, Mizah ve Sinemanın Gözünden Gençler | Anlatma Yöntemi |
11 | 1980 Sonrası Siyaset, Toplum ve Gençlik | Anlatma Yöntemi |
12 | 1980 Sonrası Kuşak: Yeni ve Apolitik Bir Gençlik Hayali | Anlatma Yöntemi |
13 | X Kuşağı ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Y Kuşağı ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Z Kuşağı ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yaman, Ö. M. (2013). Apaçi Gençlik, İstanbul: Açılım Kitap | |
2 | Lüküslü, D. (2014). Türkiye'de Gençlik Miti, İstanbul: İletişim. | |
3 | Gençlik Fragmanları, Ed. Fatih Kahraman-ilker Aysel | |
4 | Vehbi Bayhan-Kuşaklar Sosyolojisi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kuşak Analizi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Anlatım, 2. Tartışma |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |