|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı eğitim sosyolojisi alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilmeyi ve kullanabilmeyi sağlamaktır. Bununla birlikte eğitim sosyolojisi kuramlarından hareket ederek eğitim araştırmaları için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim sosyolojisinin kavram ve kuramları aracılığıyla eğitim incelemeleri yapabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim sosyolojisi ile ilgili bir araştırma projesi tasarlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim ve eğitim Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar, eğitim sosyolojisi kuramları, aile ve eğitim, ekonomi ve eğitim, sosyal hareketlilik ve eğitim, sosyal bir sistem olarak okul, bir meslek olarak öğretmenlik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim ve Eğitim Sosyolojisi ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Batı'da ve Türkiye'de Eğitim Sosyolojisinin Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Eğitimde İşlevselci Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Eğitimde Etkileşimci Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Eğitimde Çatışmacı Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Sosyalleşme Süreci ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Toplumsal Bir Sistem Olarak Okul | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Meslek Olarak Öğretmenlik | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tezcan, M. (2013).Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Özdemir, Ç. (2015). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Pegem. | |
3 | Hurn, C. J. (2016). Okulun imkân ve sınırları: Eğitim sosyolojisine giriş. (Mustafa Sever, Ahmet Kaysılı, Ayşe Soylu, çev.). Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Moore, R. (2015), Eğitim ve Toplum/Eğitim Sosyolojisinde Sorunlar ve Açıklamalar. (Hüsamettin Arslan çev.). İstanbul: Paradigma Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |