Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR515 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR515 Adı: SEYAHAT İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarını seyahat işletmeleri açısından incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seyahat işletmeleri pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları açıklayabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Seyahat işletmelerinde çevre, tüketici davranışı, hedef pazar seçimi, seyahat ürünü, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma konularında analiz yapabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Seyahat işletmelerinde tutundurma karması elemanları konusunda bilgi verebilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seyahat pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, seyahat işletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, seyahat işletmelerinde fiyatlandırma, seyahat dağıtım kanalları, seyahat işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirimesi, destinasyon pazarlaması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenciler ile tanışma, dersin işlenişi ve haftalar itibariyle işlenecek konular hakkında bilgilendirme, Pazarlama felsefesinin tarihsel gelişimi, Hizmet/Seyahat İşletmeleri Pazarlaması ve İlgili Kavramlar Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Pazarlama felsefesinin tarihsel gelişimi, Hizmet/Seyahat İşletmeleri Pazarlaması ve İlgili Kavramlar Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Seyahat İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
4 Seyahat Sektöründe Tüketici Davranışı Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
5 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
6 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
7 Turizm/Seyahat Ürünü ve özellikleri (Seyahat İşletmelerinde pazarlama karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Seyahat İşletmelerinde Fiyatlandırma (Seyahat İşletmelerinde pazarlama karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
10 Seyahat İşletmelerinde Dağıtım (Seyahat İşletmelerinde pazarlama karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
11 Seyahat İşletmelerinde Tutundurma ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Seyahat İşletmelerinde pazarlama karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
12 Seyahat İşletmelerinde Reklam (Seyahat İşletmelerinde tutundurma karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
13 Seyahat İşletmelerinde Kişisel Satış, Satış Geliştirme ve halkla İlişkiler (Seyahat İşletmelerinde tutundurma karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
14 seyahat işletmelerinde bilişim teknolojileri ve doğrudan pazarlama (Seyahat İşletmelerinde tutundurma karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
15 Seyahat İşletmelerinde İnsan, Süreç ve Fiziksel Unsurlar (Seyahat İşletmelerinde pazarlama karması Elemanları) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Philip, K., Bowen, J. ve Makens, J. (2010). Marketing for Hospitality and Tourism
2 Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman.
3 Meydan Uygur, S. (2017) Örnek Olaylarla TURİZM PAZARLAMASI, Ankara: Detay Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, makale, internet kaynakları, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 10 50
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
4 11 44
0
Toplam İş Yükü 173