|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere turizm işletmelerinde tutundurma ile ilgili genel bilgileri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm işletmelerinde tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi edinir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Turizm işletmelerinde tutundurmanın etkilerini kavramak |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizmde Tutundurmanın Tanımı ve Önemi, Amaçları ve Özellikleri, Turizmde Tutundurma Stratejisi, Turizmde Tutundurma ve İletişim Süreci, Turizmde İmaj, Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları, Turizmde Reklam, Turizmde Kişisel Satış, Turizmde Halkla İlişkiler, Turizmde Tanıtım ve Duyurum, Turizmde Propaganda ve Sponsorluk, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tutundurma Faaliyetleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Pazarlaması Kavramı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Turizmde Tutundurmanın Tanımı ve Önemi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Turizmde Tutundurma Karması- Tutundurma Karmasını Etkileyen Faktörler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Etkili Bir Tutundurma Sistemi Kurulabilmesi için Takip Edilmesi Gereken Aşamalar- Turizmde Tutundurma Bütçesinin Hazırlanması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Reklam | Öğrenci Sunumları-Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Reklam | Öğrenci Sunumları-Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Tekrar | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Kişisel Satış | Öğrenci Sunumları |
10 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Halkla İlişkiler | Öğrenci Sunumları |
11 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Halkla İlişkiler | Öğrenci Sunumları |
12 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Satış Geliştirme | Öğrenci Sunumları |
13 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Doğrudan Pazarlama | Öğrenci Sunumları |
14 | Turizmde Kullanılan Tutundurma Araçları: Doğrudan Pazarlama | Öğrenci Sunumları |
15 | Tekrar | Anlatma, Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Avcıkurt, Cevdet vd,. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7p ve 7c, Değişim Yayınları, İstanbul. | |
2 | Kotler, Philip. (2000). ‘‘Marketing Management Millenium Edition, Custom Edition for University of Phoenix ’’. Tenth Edition. Pearson Education, United States of America, : 4. | |
3 | Kozak, Nazmi. (2012). ‘‘Turizm Pazarlaması ’’, Detay Yayıncılık, Ankara 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-14 | 18 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |