|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Konaklama işletmelerinde finansal yönetim konusunda analiz ve yorum yeteneğinin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Finans yöneticisinin fonksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Finansal yönetimde ortaya çıkan problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Orta ve uzun süreli finansal tahminler yapabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İşletme sermayesi yönetiminin firmalar açısından önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları, Faiz ve Anüite Hesaplamaları, Finansal Analiz – Oran Analizi, Fon Akım Tablosu, Orta ve Uzun Vadeli Finansal Tahminler, Bütçeler, Kar Planlaması ve Kontrol, Çalışma Sermayesi Yönetimi, Finansman Kaynakları, Sermaye Piyasaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Finansal Yönetim ve Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
2 | Finansal Sistem, Finansal Piyasalar, Finansal Araçlar ve Kurumlar | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
3 | Paranın Zaman Değeri | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
4 | Finansal Analiz | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
5 | Başabaş ve Kaldıraç Analizleri | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
6 | Finansal Planlama ve Kontrol | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
7 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Finansman | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
10 | Finansal Varlıklarda Değerleme | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
11 | Sermaye Bütçelemesi | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
12 | Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
13 | Kar Dağıtım Politikası | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
14 | Finansal Krizler ve İşletme Başarısızlıkları | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
15 | Türev Ürünler | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın, N., Şen, M. ve Berk, N. (2012). Finansal Yönetim I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. | |
2 | Sevil, G., Başar, M. ve Coşkun, M. (2013). Finansal Yönetim II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. | |
3 | Dersle ilgili makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Aydın, N., Şen, M. ve Berk, N. (2012). Finansal Yönetim I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. Sevil, G., Başar, M. ve Coşkun, M. (2013). Finansal Yönetim II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 20 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 18 | 1 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |