|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Turizm rehberliğinde uzmanlaşmanın önemini, hangi alanlarda uzmanlaşılabileceğini kavramak ve mevcut uzmanlaşma programları ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm rehberliğinde uzmanlaşmanın önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Turizm rehberliği mesleğinde gerçekleştirilmiş uzmanlaşma eğitimlerini ve içeriklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşma ve Sertifikasyon, Rehberlikte Uzmanlaşma Usul ve Esasları, Türkiye’de Turist Rehberliği Mesleğinde Uzmanlaşma Amacıyla Gerçekleştirilen Eğitim Programları,Turist Rehberliğinde e-Sertifika Programı, Uzmanlaşılan Tur Kategorileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sertifikasyon, kalifikasyon, uzmanlaşma kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 2 | Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşmanın Önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 3 | Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşma Usul ve Esasları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 4 | Türkiye’de Turist Rehberliği Mesleğinde Uzmanlaşma Amacıyla Gerçekleştirilen Eğitim Programları : Çanakkale Savaşları (ANZAK) Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 5 | Çatalhöyük Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 6 | Taksonomi (Bitki Sistematiği) Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Flora/Fauna (Endemik Bitkiler) Yaban Hayatı, Kuş Gözlemciliği ve Ekoturizm Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 7 | Türkiye’de Musevi Mirası Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocuk ve Müze Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Program / Gastronomi ve Şarap Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Program | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 10 | Su Altı Arkeolojisi ve Dalış Turizmi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitimi / Dağ-Doğa ve Kültür Yürüyüşü Turizmi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 11 | Likya Yolu Uzmanlaşma Eğitimi / Yeni Bir Turizm Rotası Olarak Büyük Usta Mimar Sinan Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 12 | Antik ve Geç Antik Çağlarda İstanbul (Bizans Dönemi Sonuna Kadar) Üzerine Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Doğu Roma Mirası Rehberlikte Uzmanlaşma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 13 | GAP Bölgesi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Akseki İbradı Botanik Turizmi Uzmanlaşma Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 14 | İstanbul Kültür Sanat Rehberliği Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 15 | Yurt Dışı Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programları / e-sertifika programları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma (2020), Ö. Güzel ve Ö. Köroğlu, Nobel Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Özlem Güzel, Volkan Altıntaş, İlker Şahin, Turist Rehberliği Araştırmaları: Öngörüler ve Uygulamalar, Detay Yayınevi, 2017 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 187 | ||