Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR528 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR528 Adı: DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Değerler eğitimi yaklaşımlarını açıklar. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Sosyal Bilgiler ders programında değerler eğitiminin yerini ve içeriğini açıklar. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları Değerler Eğitiminin Amaçları Ahlak Gelişimi, çeşitli değer kuramalrı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Değerler Eğitiminin Amaçları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ahlak Gelişimi 1: Psikanaliz, Davranışçılık Ahlak Gelişimi 2: J. Dewey Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ahlak Gelişimi 3: Piaget Ahlak Gelişimi 4: Kohlberg Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Alan (Domain) Teorsi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
6 Değerler Eğitimi Yaklaşımları 1: Değerleri Telkin Etmek Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
7 Değerler Eğitimi Yaklaşımları 2: Değerleri Açıklamak Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Değerler Eğitimi Yaklaşımları 3: Ahlaki İkliem tartışması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
10 Değerler Eğitimi Yaklaşımları 4: Değer Analizi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
11 Karakter Eğitimi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
12 Örtük Program Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
13 Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
14 Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
15 Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ekşi, H.; Katılmış A.(2016). Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi. Ankara. Nobel Yayıncılık.
2 Köylü, M.(2016). Teoriden Pratiğe değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 8 32
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 173