|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YENER BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsanın biyolojik ve kültürel çeşitliliğinin temellerinin, insanda gözlenen varyasyonların ve bu varyasyonların hangi faktörlerin etkisi ile ortaya çıktığını anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci insanın biyolojik çeşitliliğinin temelleri öğrenilir. Öğrenci insan varyasyonu ve görülen varyasyonların potansiyel sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. İnsanda gözlenen varyasyonların nelerden etkilendiği öğrenir. |
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, populasyon içindeki ve populasyonlar arasındaki biyolojik ve kültürel çeşitliliği konu edinmektedir. Genetiğin temel ilkeleri ele alındıktan sonra, genetik, fiziksel ve davranışsal özellikler incelenmektedir. Bu özellikler antropolojik açıdan ele alınacak ve bu özellikleri şekillendiren kültürel süreçler tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Giriş: Geçmişte ve günümüzde insan farklılıkları ve bunun algısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Irk sınıflamalarının tarihçesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Çeşitliliğin Mekanizmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Yeni Fiziki Antropoloji Yaklaşımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Görsel : PK | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerleşik Hayata Geçiş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | İnsan Davranışı ve Hastalıklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Laktoz İntoleransı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Uyumsuzluk Hastalıkları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Adaptasyon | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Görsel: Gattaca | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özener, B.,2016, İnsan Çeşitliliği, Evrensel Yay. İstanbul | |
2 | Molnar, s. 2015. Human Variation: Races, Types, and Ethnic Groups, Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7. | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14. | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |