|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Üretim yönetimi ve pazarlama alanında bir yeterlilik bilim sınavını geçebilir. |
PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir. PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Üretim yönetimi ve pazarlama alanında bilimsel yayın yapma becerisi elde edebilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Üretim yönetimi ve pazarlama ile ilgili literatür ve araştırma yöntemlerini kapsar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
15 | Yeterlilik Sınavı | Tartışma Yöntem, Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Üretim Yönetimi ve Pazarlama ile ilgili literatür | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Üretim yönetimi ve pazarlama ile ilgili literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 100 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 40 | 14 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 20 | 14 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 902 |