|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kamu Politikası yaklaşımına ulaşılan süreçte gelişmeye katkı sağlayan yönetim kuramlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | klasik yaklaşım, neo-klasik yaklaşım ve diğer yönetim yaklaşımlarının temel savlarını öğrenebilir. |
PÇ-1 Kamu Yönetimi ve Kamu Politikasına ilişkin kuramsal alt-yapı edinir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | ulusal ve uluslararası alan-yazını takip etme becerisi kazanır. |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klasik ve neo-klasik yönetim yaklaşımları, bürokrasi kuramı, sistem yaklaşımı, yönetişim, Yeni Kamu Yönetimi, ağ-yapılar, Fordizm-Postfordizm, Yeni Sağ, Thatcherizm-Reaganizm, Kamu reformları, özelleştirme Yeni Kamu Hizmeti, modernizm, Post Modernizm gibi kuram ve kavramlar ele alınacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel çalışmaya ilişkin temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bilimsel İşletme Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Klasik Kamu Yönetimi Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | İnsan İlişkileri Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kamu Tercihi Teorisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Yeni Kamu İşletmeciliği Kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Modernizm ve Postmodernizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Yönetişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Ağ yapılar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Risk Yönetimi ve Kriz Yönetimi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | E-devlet | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Nuri Tortop vd. Yönetim Bilimi, Nobel Akademi, Ankara. | |
| 3 | ay M. Shafritz Jay M. Shafritz, Albert C. Hyde, Kamu Yönetimi Klasikleri, Global Politika ve Strateji Yayınları, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap ve makaleler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||