|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kamu Politikası yaklaşımına ulaşılan süreçte gelişmeye katkı sağlayan yönetim kuramlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | klasik yaklaşım, neo-klasik yaklaşım ve diğer yönetim yaklaşımlarının temel savlarını öğrenebilir. |
PÇ-1 Kamu Yönetimi ve Kamu Politikasına ilişkin kuramsal alt-yapı edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ulusal ve uluslararası alan-yazını takip etme becerisi kazanır. |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik ve neo-klasik yönetim yaklaşımları, bürokrasi kuramı, sistem yaklaşımı, yönetişim, Yeni Kamu Yönetimi, ağ-yapılar, Fordizm-Postfordizm, Yeni Sağ, Thatcherizm-Reaganizm, Kamu reformları, özelleştirme Yeni Kamu Hizmeti, modernizm, Post Modernizm gibi kuram ve kavramlar ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel çalışmaya ilişkin temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimsel İşletme Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Klasik Kamu Yönetimi Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | İnsan İlişkileri Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Kamu Tercihi Teorisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Yeni Kamu İşletmeciliği Kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Modernizm ve Postmodernizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Yönetişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Ağ yapılar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Risk Yönetimi ve Kriz Yönetimi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | E-devlet | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, İstanbul. | |
2 | Nuri Tortop vd. Yönetim Bilimi, Nobel Akademi, Ankara. | |
3 | ay M. Shafritz Jay M. Shafritz, Albert C. Hyde, Kamu Yönetimi Klasikleri, Global Politika ve Strateji Yayınları, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitap ve makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |