|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BURCU GÜLSEVİL BELBER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlara, bağlantılı olduğu bilim dallarına, halkla ilişkiler personelinin niteliklerine, kriz yönetimi, itibar yönetimi ve hakla ilişkiler yöntemlerine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halkla ilişkilerin tanımını, amaçlarını ve yöntemlerini söyleyebilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halkla ilişkilere yakın kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halkla ilişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Halkla ilişkiler personelinin niteliklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kriz yönetimi ve itibar yönetimi ile ilgili yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, bağlantılı olduğu bilim dalları, halkla ilişkiler personelinin nitelikleri, kriz yönetimi, itibar yönetimi ve hakla ilişkiler yöntemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Pazarlama-Tutundurma ve Halkla İlişkiler Kavramları Arasındaki İlişkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Halkla İlişkilerin Özellikleri ve İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Halkla ilişkiler personelinin sahip olması gereken özellikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Halkla ilişkilerde Planlama Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Halkla ilişkiler yöntemleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri-Yeni Medyanın Halkla İlişkiler Uygulamalarındaki Yeri. Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 10 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 11 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 12 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 13 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 14 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 15 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | BUDAK, Gönül ve BUDAK, Gülay (2014), Halkla İlişkiler, Nobel Yayınları, Ankara., | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||