Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KPİ511 - KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ)

Kodu: KPİ511 Adı: İNSAN HAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, pratikte kriter oluşturan insan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnsan hakları kavramının bilgisini edinmek ? İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelmek ? İnsanın değeri, insan onuru gibi kavramların, insan haklarının temelini oluşturduğunu görebilmek Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görebilmek PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır,
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan haklarının hukukun ana öncülleri ve devletin temellerini oluşturmasının ne anlama geldiğini bilmek Laikliğin insan haklarının korunabilmesiyle ilgisini kurmak İnsan hakları ile kültürel normları ayırd edebilmek PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır,
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Düşünce özgürlüğünü yaygın anlama biçimini pratikteki sonuçları bakımından düşünmüş olmak Kültür hakkı ile kültürel haklar arasındaki farkı ve bu farkı görebilmenin pratik için yarattığı farklı sonuçları görebilecek duruma gelmiş olmak PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır,
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflandırmaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Sözlü Anlatım
2 Hak ve Adalet Kavramları Sözlü Anlatım
3 Etik İlkeler Olarak İnsan Hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi Sözlü Anlatım
4 İnsan Onuru ve İnsan Hakları Kavramı Sözlü Anlatım
5 Henry Shue'nun Temel Haklar Kavramı, İnsan Haklarının Hak Olarak Özellikleri Sözlü Anlatım
6 Laiklik ve İnsan Hakları Sözlü Anlatım
7 Hukukun Temel İlkeleri Olarak İnsan Hakları Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Devlet ve İnsan Hakları Sözlü Anlatım
10 Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları Sözlü Anlatım
11 Yaşama Hakkı ve Gerektirdikleri Sözlü Anlatım
12 Düşünce Özgürlüğü Hakkı Sözlü Anlatım
13 Eğitim Hakkı, Sağlık Hakkı ve Gerektirdikleri Sözlü Anlatım
14 Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı Sözlü Anlatım
15 Sömestre Sonunda Ulaşılan Nokta Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaboğlu, İbrahim Özden (2002). Özgürlükler Hukuku, İstanbul: İmge Yayınevi.
2 Güriz, Adnan (2000) (ed.), Adalet Kavramı, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları
3 Kuçuradi, İoanna (2007). İnsan Hakları, Kavramı ve Sorunları, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
4 Kuçuradi, İoanna (ed.) (1982). İnsan Haklarının Felsefi Temelleri, Ankara:Türkiye Felsefe KurumuYayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181