|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, pratikte kriter oluşturan insan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan hakları kavramının bilgisini edinmek ? İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelmek ? İnsanın değeri, insan onuru gibi kavramların, insan haklarının temelini oluşturduğunu görebilmek Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görebilmek |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan haklarının hukukun ana öncülleri ve devletin temellerini oluşturmasının ne anlama geldiğini bilmek Laikliğin insan haklarının korunabilmesiyle ilgisini kurmak İnsan hakları ile kültürel normları ayırd edebilmek |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Düşünce özgürlüğünü yaygın anlama biçimini pratikteki sonuçları bakımından düşünmüş olmak Kültür hakkı ile kültürel haklar arasındaki farkı ve bu farkı görebilmenin pratik için yarattığı farklı sonuçları görebilecek duruma gelmiş olmak |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflandırmaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Hak ve Adalet Kavramları | Sözlü Anlatım |
3 | Etik İlkeler Olarak İnsan Hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | Sözlü Anlatım |
4 | İnsan Onuru ve İnsan Hakları Kavramı | Sözlü Anlatım |
5 | Henry Shue'nun Temel Haklar Kavramı, İnsan Haklarının Hak Olarak Özellikleri | Sözlü Anlatım |
6 | Laiklik ve İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
7 | Hukukun Temel İlkeleri Olarak İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Devlet ve İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
10 | Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları | Sözlü Anlatım |
11 | Yaşama Hakkı ve Gerektirdikleri | Sözlü Anlatım |
12 | Düşünce Özgürlüğü Hakkı | Sözlü Anlatım |
13 | Eğitim Hakkı, Sağlık Hakkı ve Gerektirdikleri | Sözlü Anlatım |
14 | Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı | Sözlü Anlatım |
15 | Sömestre Sonunda Ulaşılan Nokta | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaboğlu, İbrahim Özden (2002). Özgürlükler Hukuku, İstanbul: İmge Yayınevi. | |
2 | Güriz, Adnan (2000) (ed.), Adalet Kavramı, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları | |
3 | Kuçuradi, İoanna (2007). İnsan Hakları, Kavramı ve Sorunları, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. | |
4 | Kuçuradi, İoanna (ed.) (1982). İnsan Haklarının Felsefi Temelleri, Ankara:Türkiye Felsefe KurumuYayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |