|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR VURAL UYGUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kamu kurumlarında yönetsel karar alma süreci iyi bir kararın özellikleri ve çatışma yönetimi konusunda bilgiler vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karar alma ve süreçleri ile çatışma ve çözümü konularını bilir |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Karar türlerine ve çatışmaya geleneksel ve modern bakışlarına hakimdir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Örgütlerde karar alma becerisi sergiler ve yaşanabilecek çatışmalara çözümler getirebilir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Karar ve karar alma süreci ile çatışma ve yönetimi konularını kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Karar tipleri | Sunum |
| 2 | Karar Verme Süreci | Sunum |
| 3 | Yönetim bilgi sistemi ve karar süreci İlişkisi | Sunum |
| 4 | Karar Modelleri ve Karar vermede rasyonellik | Sunum |
| 5 | Karar verme ve kültür ilişkisi | Sunum |
| 6 | Kararsızlık nedenleri ve sonuçları | Sunum |
| 7 | Organizasyon kademeleri ve karar verme | Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çatışma nedir? | Sunum |
| 10 | Başlıca Çatışma Türleri | Sunum |
| 11 | Çatışma Nedenleri | Sunum |
| 12 | Başlıca Çatışma Çözümleme ve Yönetim Yolları | Sunum |
| 13 | Başlıca Çatışma Çözümleme ve Yönetim Yolları | Sunum |
| 14 | Örgütsel Çatışma Yaklaşımları | Sunum |
| 15 | Genel Değerlendirme | Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | T. Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul, 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Bilgisayar, Yansı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 189 | ||