|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye nin toplumsal yapısının genel dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmaları ile toplumsal değişme süreci ve hareketlilikler karşısında Türkiye nin toplumsal yapısını anlama ve analiz edebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal yapı olgusunun temel kavramlarını ve yöntemini tanımlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal yapının unsurlarını betimler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlgili kuramları Osmanlı/Türkiye toplumsal yapısı ile karşılaştırarak uyarlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihsel çizgide çözümler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Türkiye’de değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde yorumlar |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplum, Toplumsal Yapı ve Toplumsal Sistem. Türk Toplumu ve Genel Nitelikleri: Toplumsal Gruplar ve Etnisite. Türkiyede Toplumsal Kurumlar: Eğitim, Adalet, Sağlık, Ekonomi, Aile ve Din. Nüfus, Göç ve Kentleşme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Yapı kavramı ve Yapısal Analiz | sözlü anlatım |
2 | Toplumsal Yapının Nitelikleri | sözlü anlatım |
3 | Osmanlı Devleti’nin Kuruluş Tezleri | sözlü anlatım |
4 | Osmanlı'da Yönetim Sistemi,Toprak Düzeni ve Toplumsal Sınıflar ve Ordu | sözlü anlatım |
5 | Osmanlı’da Gerileme ve Batılılaşmanın Nedenleri | sözlü anlatım |
6 | Devletçi Seçkinler ve Gelenekçi Liberaller | sözlü anlatım |
7 | Türk Siyaseti: Merkez ve Çevre ilişkileri | sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'nin Yapısal Değişiminde Dış Ögelerin Etkileri | sözlü anlatım |
10 | Türkiye’de Aile Yapısı,Kentleşme ve Göç | sözlü anlatım |
11 | Demirel-Özal Dönemi: İthal İkamesinden Küreselleşmeye | sözlü anlatım |
12 | Türkiye'de Toplumsal Yapının ve Değişimin Görünümleri | sözlü anlatım |
13 | Türkiye’nin Genel Olarak Ekonomik Gelişimi | sözlü anlatım |
14 | Siyasal Yapıda Değişimler: Demokratikleşme | sözlü anlatım |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul | |
2 | Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. | |
3 | Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul | |
4 | Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |