|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, pratikte kriter oluşturan insan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnsan hakları kavramının bilgisini edinmek ? İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelmek ? İnsanın değeri, insan onuru gibi kavramların, insan haklarının temelini oluşturduğunu görebilmek Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görebilmek |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İnsan haklarının hukukun ana öncülleri ve devletin temellerini oluşturmasının ne anlama geldiğini bilmek Laikliğin insan haklarının korunabilmesiyle ilgisini kurmak İnsan hakları ile kültürel normları ayırd edebilmek |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Düşünce özgürlüğünü yaygın anlama biçimini pratikteki sonuçları bakımından düşünmüş olmak Kültür hakkı ile kültürel haklar arasındaki farkı ve bu farkı görebilmenin pratik için yarattığı farklı sonuçları görebilecek duruma gelmiş olmak |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflandırmaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
| 2 | Hak ve Adalet Kavramları | Sözlü Anlatım |
| 3 | Etik İlkeler Olarak İnsan Hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | Sözlü Anlatım |
| 4 | İnsan Onuru ve İnsan Hakları Kavramı | Sözlü Anlatım |
| 5 | Henry Shue'nun Temel Haklar Kavramı, İnsan Haklarının Hak Olarak Özellikleri | Sözlü Anlatım |
| 6 | Laiklik ve İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
| 7 | Hukukun Temel İlkeleri Olarak İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Devlet ve İnsan Hakları | Sözlü Anlatım |
| 10 | Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları | Sözlü Anlatım |
| 11 | Yaşama Hakkı ve Gerektirdikleri | Sözlü Anlatım |
| 12 | Düşünce Özgürlüğü Hakkı | Sözlü Anlatım |
| 13 | Eğitim Hakkı, Sağlık Hakkı ve Gerektirdikleri | Sözlü Anlatım |
| 14 | Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı | Sözlü Anlatım |
| 15 | Sömestre Sonunda Ulaşılan Nokta | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaboğlu, İbrahim Özden (2002). Özgürlükler Hukuku, İstanbul: İmge Yayınevi. | |
| 2 | Güriz, Adnan (2000) (ed.), Adalet Kavramı, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları | |
| 3 | Kuçuradi, İoanna (2007). İnsan Hakları, Kavramı ve Sorunları, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||