|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Liderlik ve motivasyon kavramını tanımlamak, liderlik ve motivasyonla ilgili davranışları inceleyen araştırmaları açıklamak, liderin başarılı olduğu ortamları araştıran modelleri tanımlamak, liderlik faktörlerini etkileyen değişkenleri ve motivasyon kuramlarını açıklayabilmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Liderlik ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Motivasyon ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Liderlik ve motivasyon teorilerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Liderlik, Liderlik Teorileri ve Liderlik Türleri. Motivasyon kavramı ve teorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Liderlik Kavramı ve Liderliğin Özellikleri | Tartışma |
2 | Özellikler Yaklaşımı | Tartışma |
3 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımı | Tartışma |
4 | Durumsal Liderlik Yaklaşımı | Tartışma |
5 | Karizmatik Liderlik | Tartışma |
6 | Transformasyonel Liderlik | Tartışma |
7 | Transaksiyonel Liderlik | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motivasyon kavramı | Tartışma |
10 | Güdüleme süreci | Tartışma |
11 | Güdüleme Kuramları | Tartışma |
12 | Güdülemede kapsam kuramları | Tartışma |
13 | Güdülemede süreç kuramları | Tartışma |
14 | Güdülemede özendirme araçları | Tartışma |
15 | Tekrar | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Danah Zohar (2017). "21. Yüzyılda liderlik", The Kitap yayınevi, İstanbul. | |
2 | Brian Tracey (2016). "Motivasyon", Arıtan Yayınevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, İnternet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 169 |