|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, pratikte kriter oluşturan insan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal yapı olgusunun temel kavramlarını ve yöntemini tanımlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal yapının unsurlarını betimler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlgili kuramları Osmanlı/Türkiye toplumsal yapısı ile karşılaştırarak uyarlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihsel çizgide çözümler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türkiye’de değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde yorumlar |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflandırmaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Yapı kavramı ve Yapısal Analiz | sözlü anlatım |
2 | Toplumsal Yapının Nitelikleri | sözlü anlatım |
3 | Osmanlı Devleti’nin Kuruluş Tezleri | sözlü anlatım |
4 | Osmanlı'da Yönetim Sistemi,Toprak Düzeni ve Toplumsal Sınıflar ve Ordu | sözlü anlatım |
5 | Osmanlı’da Gerileme ve Batılılaşmanın Nedenleri | sözlü anlatım |
6 | Devletçi Seçkinler ve Gelenekçi Liberaller | sözlü anlatım |
7 | Türk Siyaseti: Merkez ve Çevre ilişkileri | sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'nin Yapısal Değişiminde Dış Ögelerin Etkileri | sözlü anlatım |
10 | Türkiye’de Aile Yapısı,Kentleşme ve Göç | sözlü anlatım |
11 | Demirel-Özal Dönemi: İthal İkamesinden Küreselleşmeye | sözlü anlatım |
12 | Türkiye'de Toplumsal Yapının ve Değişimin Görünümleri | sözlü anlatım |
13 | Türkiye’nin Genel Olarak Ekonomik Gelişimi | sözlü anlatım |
14 | Siyasal Yapıda Değişimler: Demokratikleşme | sözlü anlatım |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul | |
2 | Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. | |
3 | Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul | |
4 | Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |