|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, pratikte kriter oluşturan insan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal yapı olgusunun temel kavramlarını ve yöntemini tanımlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Toplumsal yapının unsurlarını betimler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İlgili kuramları Osmanlı/Türkiye toplumsal yapısı ile karşılaştırarak uyarlar. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihsel çizgide çözümler. |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Türkiye’de değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde yorumlar |
PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste insan hakları kavramı, insan hakları sınıflandırmaları ve tek tek haklar ile özgürlüklerin kavramsal içeriği incelenecek ve bu kavramların ölçüt oluşturma özelliği tartışılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Toplumsal Yapı kavramı ve Yapısal Analiz | sözlü anlatım |
| 2 | Toplumsal Yapının Nitelikleri | sözlü anlatım |
| 3 | Osmanlı Devleti’nin Kuruluş Tezleri | sözlü anlatım |
| 4 | Osmanlı'da Yönetim Sistemi,Toprak Düzeni ve Toplumsal Sınıflar ve Ordu | sözlü anlatım |
| 5 | Osmanlı’da Gerileme ve Batılılaşmanın Nedenleri | sözlü anlatım |
| 6 | Devletçi Seçkinler ve Gelenekçi Liberaller | sözlü anlatım |
| 7 | Türk Siyaseti: Merkez ve Çevre ilişkileri | sözlü anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'nin Yapısal Değişiminde Dış Ögelerin Etkileri | sözlü anlatım |
| 10 | Türkiye’de Aile Yapısı,Kentleşme ve Göç | sözlü anlatım |
| 11 | Demirel-Özal Dönemi: İthal İkamesinden Küreselleşmeye | sözlü anlatım |
| 12 | Türkiye'de Toplumsal Yapının ve Değişimin Görünümleri | sözlü anlatım |
| 13 | Türkiye’nin Genel Olarak Ekonomik Gelişimi | sözlü anlatım |
| 14 | Siyasal Yapıda Değişimler: Demokratikleşme | sözlü anlatım |
| 15 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul | |
| 2 | Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. | |
| 3 | Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul | |
| 4 | Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders malzemeleri ve diğer derse yardımcı kaynaklar ders sorumlusu doktor öğretim üyesi tarafından belirlenir. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||