|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası Güvenlik ve Strateji konularındaki kuramsal ve kavramsal tartışmalara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası Güvenlkik ve Strateji konularında kavramsal ve kuramsal tartışmaları açıklayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası İlişkiler disiplini ile güvenlik ve strateji konuları arasında bağ kurabilir |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güncel olayları analitik bir biçimde değerlendirebilir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası Güvenlik ve Strateji konularındaki kuramsal ve kavramsal tartışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası İlişkiler ve Güvenlik Çalışmalarının evrimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Strateji ve Güvenlik Kavramları: Strateji Düşüncesinin Gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Güvenlik Kavramı, Klasik Güvenlik Teorileri ve Farklı Yaklaşımların Güvenlik Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | Stratejik Çalışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | Stratejik Çalışmalar ve Savaş: Yirminci Yüzyıl Savaşlarında Savaş Stratejileri ve Taktikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Stratejik Çalışmalar ve Soğuk Savaş: Caydırıcılık ve Nükleer Silahlanma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | Büyük Güçler Yönetimi, Tek-kutuplu, Çift-Kutuplu, ve Çok-kutuplu sistemler, güvenlik ve strateji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güvenlik Stratejileri kavramı ve Temel Stratejilerin Tarihsel Evrimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin FırtınasıTartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Jeopolitik Stratejiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | Güvenlik-Güvensizlik Kültürü, Güvenlik Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Bölgesel Güvenlik: Ortadoğu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Bölgesel Güvenlik: Avrupa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Kıyaslamalı (Ulusal) Güvenlik Stratejileri (ABD-AB-Rusya-Çin) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Strateji ve Güvenlik: Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Aydın, H.G. Brauch, M. Çelikpala, U.O.Spring, N.Polat, Uluslararası İlişkilerde ÇAtışmadan Güvenliğe, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,2015 | |
2 | Beril Dedeoğlu, Uluslararası Güvenlik ve Srateji, Yeniyüzyıl Yayınları,İstanbul, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |