|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HÜSEYİN KALEMLİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cumhuriyet dönemi Türk Dış Politikasının temel dinamiklerinin analiz edilmesi ve incelenmesini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dış politikasının temel ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türk dış politikasının dönemlerini değerlendirebilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Cumhuriyet döneminde Türk dış politikasında yer alan yabancı devletleri açıklayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası ve bu politikanın esasları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk Dış Politikası: Mondros Mütarekesi’nin incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Milli Mücadele Dönemi Türk dış politikası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | 1923-1932 dönemi Türk dış politikası (Lozan Barış Antlaşması ve etkileri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | 1923-1932 dönemi Türk dış politikası (Lozan Barış Antlaşması'ndan geriye kalan sorunlar ve çözümleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | 1932-1938 dönemi Türk dış politikası (Türkiye'nin Milletler Cemiyeti'ne girişi, Balkan Antantı, Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay'ın Anavatana katılması) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | 1939-1945 Dönemi Türk Dış Politikasına bakış: Dönemin dinamikleri ve gelişmelerin tematik olarak incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | II. Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin savaşan devletlerle ilişkileri ve denge politikası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1945-1960 arası Türk-Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi ve Türk dış politikasına etki eden unsurlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri, Türkiye-Amerika ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye'nin Avrupa devletleri ile ilişkileri, Türkiye-Yunanistan ilişkileri, Kıbrıs sorununun çıkışı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye - Orta Doğu Devletleri münasebetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ve Kıbrıs sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | 1980-2000 döneminde Türk dış politikası ve karşılaşılan sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Gönlübol, Cem Sar vd., Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995), Siyasal Kitabevi, Ankara, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |