|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin AB ve Türkiye ilişkileri konusunda, üyelik başvurusu öncesi dönemden günümüze, önemli tarih ve hadiseleri öğrenmelerini sağlamak; Topluluk-Türkiye ilişkileri konusunda analiz ve öngörülerde bulunabilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin Avrupa ülkeleri ve Avrupa Birliği ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa Birliği anlaşmalarına hakim olur. |
PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerinin değerlendirilmesi yapabilir. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye´nin Avrupa´ya yönelik olarak AB´nin oluşum süreci öncesinden başlayan ilgisi, AB ve kurumları, Türkiye´nin üyelik amacına yönelik olarak bugüne kadar içinden geçtiği süreçler, dönemler ve olaylar, Türkiye´de AB´ye ilişkin tutum alışların ekonomi politiği, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Topluluk Türkiye ilişkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Ders tanıtımı ve genel AB Sunumu | Anlatma Yöntemi |
2 | Avrupa Birliği’ne tarihsel bakış | Anlatma Yöntemi |
3 | Avrupa Birliği Fikrinin Doğuşu ve gelişim süreci | Anlatma Yöntemi |
4 | Avrupa Bütünleşmesinin Hukuki Boyutu | Anlatma Yöntemi |
5 | Maastricht, Amsterdam ve Nice Anlaşmalarından sonra Avrupa Birliği ve Türkiye | Anlatma Yöntemi |
6 | AB Güvenlik Politikası | Anlatma Yöntemi |
7 | Türkiye'nin Adalık Süreci | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | AB’nin İnsan Hakları Politikası Çerçevesinde Türkiye İle İlişkileri | Anlatma Yöntemi |
10 | İlerleme raporları | Anlatma Yöntemi |
11 | Küreselleşme ve AB Türkiye İlişkileri | Anlatma Yöntemi |
12 | AB Türkiye İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | Anlatma Yöntemi |
13 | Yakın zaman Türkiye AB ilişkilerinin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Ayrıcalıklı ortaklık süreci | Anlatma Yöntemi |
15 | Tam üyelik konusunda ilerlemeler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-İbrahim S. Canbolat Avrupa Birliği Ve Türkiye: Uluslarüstü sistemle Ortaklık. Alfa Aktüel yayınları, 5. Baskı. 2011 | |
2 | 2-Avrupa Birliği ve Türkiye, Nurettin Bilici. Prof. Dr. Seçkin yayınları. 5. Baskı 2012 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |