|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEDAT AKTEPE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Değerin tanımını, özelliklerini ve sınıflandırmasını yapabilme. Değerler eğitimini, yaklaşımlarını, toplum açısından önemini, öğretmenin rolü ve yeterliklerini, aile-okul ilişkisini açıklayabilme. Değerler eğitimiyle ilgili örnek etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme, Değerler eğitimiyle ilgili yazılan bilimsel araştırmaları ve sonuçlarını tartışabilme. İlkokul programında bazı ders programlarında (Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler programında vb.) yer alan değerleri inceleyebilme. Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili projeler sunabilme. Değerler eğitimi uygulamalarını planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Değerin tanımı, özelikleri ve sınıflandırması ile ilgili kavramsal bilgileri öğrenir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Değerler eğitiminin tanımı, birey ve toplum açısından önemi ve değer eğitimi yaklaşımlarıyla ilgili kavramsal bilgileri edinir. |
PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Değer eğitiminde okul-aile işbirliğini önemser. |
PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerleri, amaç ve kazanımlarını açıklar. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Türk eğitim sisteminde yaşanan değerler sorunu ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlar, değerlendirir ve uygular. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Değerler eğitimine ilişkin bilimsel araştırmaları inceleyebilir ve kendisi bilimsel araştırmaların sonuçlarını sınıfla tartışır. |
PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Okullarda değerler eğitimi sürecinde strateji, yöntem ve teknikleri ilgili alanyazını inceleyerek kavrayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Değerlerin toplum bağlamında önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek değerlendirme yapabilir, |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Değer kavramı, değerlerin özellikleri, değerlerin sınıflandırılması, değerler eğitimi, değerler eğitiminin birey ve toplum açısından önemi, değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlilikleri, değer eğitimi aile ve okul işbirliği, değer eğitimi yaklaşımları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Değer kavramı, değerlerin özellikleri | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Değerlerin sınıflandırılması | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Değerler eğitimi, değerler eğitiminin birey ve toplum açısından önemi | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri, değer eğitimi aile ve okul işbirliği | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Değer Eğitimi Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Değer Eğitimi Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlkokul programlarında değerler ve eğitimi | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Değer eğitimi etkinlikleri | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Değerler eğitimi ile ilgili bilimsel araştırmalar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Değerler eğitimi ile ilgili bilimsel araştırmalar | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Değerlerin Eğitimi ile ilgili Proje geliştirme | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Değerlerin eğitimi ile ilgili proje uygulama | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Değerlerin eğitimi ile ilgili proje sunumu ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri İçin Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri, (V. Aktepe, Çev.), Konya: Eğitim Yayınevi. | |
2 | Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık. | |
3 | Biyografilerle Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı (2020), (Editör: Hüseyin Çalışkan, Turgay Öntaş), Pegem Akademi Yayıncılık. | |
4 | Farklı yönleriyle Değerler Eğitimi (2017), “(Editör: Refik Turan ve Kadir Ulusoy), Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 10 |
5.Rapor | 14 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |