Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / UGT-519 - ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI

Kodu: UGT-519 Adı: DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Değerin tanımını, özelliklerini ve sınıflandırmasını yapabilme. Değerler eğitimini, yaklaşımlarını, toplum açısından önemini, öğretmenin rolü ve yeterliklerini, aile-okul ilişkisini açıklayabilme. Değerler eğitimiyle ilgili örnek etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme, Değerler eğitimiyle ilgili yazılan bilimsel araştırmaları ve sonuçlarını tartışabilme. İlkokul programında bazı ders programlarında (Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler programında vb.) yer alan değerleri inceleyebilme. Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili projeler sunabilme. Değerler eğitimi uygulamalarını planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Değerin tanımı, özelikleri ve sınıflandırması ile ilgili kavramsal bilgileri öğrenir. PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar.
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder.
PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Değerler eğitiminin tanımı, birey ve toplum açısından önemi ve değer eğitimi yaklaşımlarıyla ilgili kavramsal bilgileri edinir. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir.
PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar.
PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir.
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Değer eğitiminde okul-aile işbirliğini önemser. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir.
PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir.
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerleri, amaç ve kazanımlarını açıklar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder.
PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir.
PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar.
PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Türk eğitim sisteminde yaşanan değerler sorunu ile ilgili bilgi sahibi olur. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar.
PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir.
PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir.
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlar, değerlendirir ve uygular. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder.
PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar.
PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir.
PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Değerler eğitimine ilişkin bilimsel araştırmaları inceleyebilir ve kendisi bilimsel araştırmaların sonuçlarını sınıfla tartışır. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir.
PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir.
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Okullarda değerler eğitimi sürecinde strateji, yöntem ve teknikleri ilgili alanyazını inceleyerek kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Değerlerin toplum bağlamında önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek değerlendirme yapabilir, PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Değer kavramı, değerlerin özellikleri, değerlerin sınıflandırılması, değerler eğitimi, değerler eğitiminin birey ve toplum açısından önemi, değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlilikleri, değer eğitimi aile ve okul işbirliği, değer eğitimi yaklaşımları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Değer kavramı, değerlerin özellikleri Anlatım, tartışma, sunum
2 Değerlerin sınıflandırılması Anlatım, tartışma, sunum
3 Değerler eğitimi, değerler eğitiminin birey ve toplum açısından önemi Anlatım, tartışma, sunum
4 Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri, değer eğitimi aile ve okul işbirliği Anlatım, tartışma, sunum
5 Değer Eğitimi Yaklaşımları Anlatım, tartışma, sunum
6 Değer Eğitimi Yaklaşımları Anlatım, tartışma, sunum
7 Genel tekrar Anlatım, tartışma, sunum
8 Ara Sınav
9 İlkokul programlarında değerler ve eğitimi Anlatım, tartışma, sunum
10 Değer eğitimi etkinlikleri Anlatım, tartışma, sunum
11 Değerler eğitimi ile ilgili bilimsel araştırmalar Anlatım, tartışma, sunum
12 Değerler eğitimi ile ilgili bilimsel araştırmalar Anlatım, tartışma, sunum
13 Değerlerin Eğitimi ile ilgili Proje geliştirme Anlatım, tartışma, sunum
14 Değerlerin eğitimi ile ilgili proje uygulama Anlatım, tartışma, sunum
15 Değerlerin eğitimi ile ilgili proje sunumu ve değerlendirme Anlatım, tartışma, sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri İçin Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri, (V. Aktepe, Çev.), Konya: Eğitim Yayınevi.
2 Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık.
3 Biyografilerle Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı (2020), (Editör: Hüseyin Çalışkan, Turgay Öntaş), Pegem Akademi Yayıncılık.
4 Farklı yönleriyle Değerler Eğitimi (2017), “(Editör: Refik Turan ve Kadir Ulusoy), Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 10
5.Rapor 14 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120