Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çatışma, Terör ve Terörist ayrımını yapabilir. |
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Terörizmi sebeplerine göre sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Devletlerin terörizmle mücadele stratejilerini analiz edebilir. |
PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Derste, kavramsal ve kuramsal tartışmalar ile farklı analiz düzeylerinde hangi mücadele araçlarının kullanılabileceği ve bunların etkinlikleri sorgulanacaktır. Bu kapsamda, geçmişte uygulanan ve başarılı olduğu kanıtlanan örneklerle beraber günümüz terör örgütleri ile mücadelede kullanılan yöntem ve araçlarını etkinliğinin sorgulanması ile gelecekte ortaya çıkacak sorun alanlarına yönelik muhtemel çözüm önerileri araştırılacak konular arasında bulunmaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kavramsal Tartışmalar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
2 |
Düşük yoğunluklu çatışma nedir? |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
3 |
Terörizm nedir? |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
4 |
Terörizm stratejisi ve stratejide terörizm |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
5 |
Farklı seviyelerde analiz (Birey, grup, örgüt, devlet, u.a sistem) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
6 |
Mücadele araçları (siyasal ve sosyal) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
7 |
Mücadele araçları (ekonomik) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mücadele araçları (ceza ve adalet) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
10 |
Mücadele araçları (kolluk ve askeri kuvvet) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
11 |
Mücadele araçları (istihbarat) |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
12 |
Terörizmle ve teröristle mücadele ayrımı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
13 |
Terörizmle mücadele politika ve stratejileri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
14 |
Ülkeler bazında terörizm ve mücadele örnek olayları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
15 |
Ülkeler bazında terörizm ve mücadele örnek olayları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Cronin, Audrey Kurt and James M. Ludes (eds.), Attacking Terrorism: Elements of a Grand Strategy, (Washington: Georgetown University Press).
Cronin, Audrey Kurt (2009). How Terrorism Ends. (New Jersey: Princeton University Press).
Demir, Cenker Korhan (2017). Sebeplerinden Mücadele Yöntemlerine Etnik Ayrılıkçı Terörizm: PIRA, ETA, PKK. (Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.)
Hoffman, Bruce. (2006). Inside Terrorism. (New York: Columbia University Press).
Neumann, Peter R. “Confronting the New Terrorism,” in Peter R. Neumann, Old and New Terrorism, (London: Polity, 2009), pp. 150-166.
Pillar, Paul R. (2001). Terrorism and US Foreign Policy, (Washington: Brookings Institution Press), pp.73-129. |