|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Uluslararası Güvenlik ve Terörizm literatüründeki kavramsal ve kuramsal tartışmalar hakkında bilgi ve beceri edinmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uluslararası Güvenlik ve Terörizm literatüründeki kavramsal ve kuramsal tartışmalar hakkında bilgi ve beceri edinmek |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası İlişkiler disiplini ile güvenlik ve terörizm konuları arasında bağ kurabilir |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Uluslararası İlişkilerin pratiğinde yaşanan gelişmelerin, tehditlerin yapısı ve algısı üzerinde meydana getirdiği değişiklikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Uluslararası Güvenlik ve Terörizm literatüründeki kavramsal ve kuramsal tartışmalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Uluslararası İlişkiler Disiplini, Güvenlik ve Terörizm Çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 2 | Güvenlik Çalışmaları ve Dönüşen Terörizm Olgusu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 3 | Devletler ve Uluslararası Güvenlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 4 | Devlet Dışı Aktörler ve Uluslararası Güvenlik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 5 | Kitle İmha Silahları ve Caydırıcılık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 6 | Zorlayıcı Dİplomasi ve İnsani Müdahale | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 7 | İnsan Güvenliği ve Terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Realist ve Liberal Güvenlik Kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 10 | İnşacı Güvenlik Kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 11 | Eleştirel Güvenlik Kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 12 | Birleşmiş Milletler ve NATO kapsamında Uluslararası Güvenlik ve Terörizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 13 | Örnek Olay İncelemeleri: PKK-IRA-ETA Kıyaslaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 14 | Örnek Olay İncelemeleri: El Kaide ve DAES Terör Örgütleri Kıyaslaması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 15 | Öğrenci Sunumları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mustafa Aydın, H.G. Brauch, M. Çelikpala, U.O.Spring, N.Polat, Uluslararası İlişkilerde ÇAtışmadan Güvenliğe, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul,2015 | |
| 2 | Alan Collins, Çağdaş Güvenlik Çalışmaları, Röle Akademik Yayıncılık (Uluslararası ilişkiler Kütüphanesi), İstanbul, 2017. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 170 | ||