|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı günümüzün en kapsamlı devletler üstü bütünleşme hareketi olan Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri ele alarak öğrencilerin bu konuda ileri bir bilgi düzeyi ve anlayışa sahip olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye AB ilişkilerinin tarihini ve gelişim sürecini kavrar. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa Birliği kurumları, politikaları ve dış ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Avrupa Birliği ve TÜRKİYE ilişkilerinde yaşanan gelişmeleri yorumlayabilir. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa Topluluklarının kuruluşu, Türkiye tarihinde Avrupa ilişkileri, Türkiye’nin ortaklık başvurusu, Türkiye’nin AT ile ilişkileri, adaylık ve müzakere süreci, ekonomik, siyasi ve kültürel ilişkiler, Türkiye’nin AB politikalarına uyum süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | AB'nin temel ilkeleri ve yapısına giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | AB kurumları, politikaları ve dış ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
3 | Osmanlı Devletinde batılılaşma ve Avrupalılaşma | Anlatma Yöntemi |
4 | Türkiye'nin Kuruluş Döneminde Batılılaşma | Anlatma Yöntemi |
5 | AB ve Türkiye ilişkilerin tarihsel gelişim süreci | Anlatma Yöntemi |
6 | AET ve Türkiye | Anlatma Yöntemi |
7 | Türkiye'nin AT'ye üyelik başvurusu ve seksenler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye AB gümrük birliği anlaşması ve ekonomik ilişkiler | Anlatma Yöntemi |
10 | Türkiye'nin AB'ye adaylığı ve katılım süreci | Anlatma Yöntemi |
11 | AB Türkiye ilişkilerinde sorunlar ve ikilemler | Anlatma Yöntemi |
12 | Türkiye'de AB algılaması | Anlatma Yöntemi |
13 | AB ülkelerinde Türkiye algılaması | Anlatma Yöntemi |
14 | AB Türkiye ilişkilerinde göç ve serbest dolaşım konusu | Anlatma Yöntemi |
15 | AB-TÜRKİYE ilişkilerinde son dönemde yaşanan gelişmeler ve beklentiler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-İbrahim S. Canbolat Avrupa Birliği Ve Türkiye: Uluslarüstü sistemle Ortaklık. Alfa Aktüel yayınları, 5. Baskı. 2011 | |
2 | 2-Avrupa Birliği ve Türkiye, Nurettin Bilici. Prof. Dr. Seçkin yayınları. 5. Baskı 2012 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |