|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bölge, güvenlik, bölgesel güvenlik kavramlarını analiz ederek Orta Asya'nın bölgesel güvenlik politikasını anlamak, Orta Asya bölge ülkelerinin güvenlik önceliklerini ve uluslararası ilişkilerini yorumlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta Asya siyasetinin çerçevesini ve temel unsurlarını kavrayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Orta Asya'nın güvenlik önceliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Orta Asya ülkelerinin sorunlarını açıklayabilir, işbirliği politikalarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-4 Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Bölge, güvenlik, bölgesel güvenlik kavramları ve siyaseti ilişkilendirerek analiz yapabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Güvenlik ve bölgesel güvenlik ile temel kavramlar, Orta Asya'nın temel dinamikleri, çatışma ve işbirliği nedenleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | |
| 2 | Güvenlik Kavramı, Güvenlik Kavramının Derinleşmesi ve Genişlemesi | |
| 3 | Bölge, Bölgeselcilik ve Yeni Bölgeselcilik | |
| 4 | Kırgızistan: Dış Politika Öncelikleri | |
| 5 | Kazakistan: Dış Politika Öncelikleri | |
| 6 | Özbekistan: Dış Politika Öncelikleri | |
| 7 | Tacikistan: Dış Politika Öncelikleri | Kısa Sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkmenistan: Dış Politika Öncelikleri | |
| 10 | Orta Asya'da Etnik ve Sınır Sorunları | |
| 11 | Orta Asya'da Terörizm ve Terörist Hareketler | |
| 12 | Enerji Politikası, Su ve Çevre Sorunları | |
| 13 | Bölge Dışı Aktörle İlişkiler | |
| 14 | Türk Dış Politikasında Orta Asya ve Güvenlik | |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İrfan Çiftçi ve Bilal Sevinç, Uzakdoğu'dan Güney Asya'ya Şiddet ve Terörizm, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
| 2 | Fikret Birdişli, Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik: Kavram-Teori- Uygulama, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017 | |
| 3 | Bilal Karabulut, Güvenlik: Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek, Barış Kitabevi, Ankara, 2015 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 30 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 5 | |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9 | 5 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 10 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 50 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||