|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN ARAS (huseyinaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Terörizmin anlamını, amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, ideolojik köklerini ve uluslararası ilişkiler içerisindeki yerini incelemek, dış politikanın alternatif bir aracı olarak nasıl kullanıldığını anlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Terörizm ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olabilir |
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Terörizmin tarihsel sürecini kavrayabilir |
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Terörizmin uluslararası güç mücadeleleri içindeki yerini ve rolünü kavrayabilir |
PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Terörizmin siyasal amaçlar uğrunda nasıl araçsallaştırıldığını kavrayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar: güvenlik, terörizm; terörizmin anlamı, amaçları, hedefleri, türleri; terörizmin tarihsel süreci ve ideolojik kökleri; terörizmin uluslararası ilişkiler içerisindeki yeri; dış politikada terörizmin araçsallaştırılması; uluslararası güvenlik sorunu ve uluslararası terörizm | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar: güvenlik, terörizm, siyasal şiddet | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
2 | Terörizmin anlamı, amaçları, hedefleri, türleri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
3 | Terörizmin anlamı, amaçları, hedefleri, türleri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
4 | Terörizmin tarihsel süreci ve ideolojik kökleri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
5 | Terörizmin tarihsel süreci ve ideolojik kökleri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
6 | Terörizmin uluslararası ilişkiler içerisindeki yeri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
7 | Terörizmin uluslararası ilişkiler içerisindeki yeri | Tartışma, anlatma, örnek olay yöntemi, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dış politikada terörizmin araçsallaştırılması | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
10 | Dış politikada terörizmin araçsallaştırılması | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
11 | Dış politikada terörizmin araçsallaştırılması | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
12 | Dış politikada terörizmin araçsallaştırılması | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
13 | Uluslararası güvenlik sorunu ve uluslararası terörizm | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
14 | Uluslararası güvenlik sorunu ve uluslararası terörizm | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
15 | Uluslararası güvenlik sorunu ve uluslararası terörizm | Tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Martin, Gus, 2017, Terörizm: Kavramlar ve Kuramlar (Çev. İhsan Çapcıoğlu ve Bahadır Metin), Adres Yayınları. | |
2 | Crenshaw, Martha, 1981, “The Causes of Terrorism”, Comparative Politics, Vol:3, No:4, p.379-399. | |
3 | Wilkinson, Paul, 2002, “Terörizmin Kökleri”, Silinen Yüzler Karşısında Terör (Haz. Cemal Güzel), Ayraç Yayınevi, s.176-179. | |
4 | Lutz, Brenda ve Lutz, James, 2017, “Terörizm”, Çağdaş Güvenlik Çalışmaları (Ed. Allan Collins), (Çev. Nasuh Uslu), Röle Akademik Yayıncılık, s.273-288. | |
5 | Tilly, Charles, 2004, “Terror, Terrorism, Terrorists”, Sociological Theory, Vol:22, No:1, p.5-13. | |
6 | Caşin, Mesut Hakkı, 2008, Uluslararası Terörizm, Nobel Yayın Dağıtım, “Terörün Nedenleri ve Motivatörleri” s.277-410. | |
7 | Kışlalı, Ahmet Taner, 2006, Siyasal Sistemler Siyasal Çatışma ve Uzlaşma, İmge Kitabevi, “Şiddetin Psikolojisi” s.34-40; “Terörizmin Sosyolojisi” s.40-48; “İnanç Sistemleri ve Siyasal Çatışma” s.49-170. | |
8 | Yayla, Atilla, 1990, Terörizm: Kavramsal Bir Çerçeve, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt 45, Sayı 1, s. 335-385. | |
9 | Yılmaz, Sait, 2017, Uluslararası Güvenlik Teori Pratik ve Gelecek, Kaynak Yayınları. | |
10 | Giraldo, Jeanne ve Trinkunas, Harold, 2017, “Ulus-Ötesi Suç”, Çağdaş Güvenlik Çalışmaları (Ed. Allan Collins), (Çev. Nasuh Uslu), Röle Akademik Yayıncılık, s.346-361. | |
11 | Chomsky, Noam, 2002, “Uluslararası Terörizm: Görünüş ile Gerçek”, Silinen Yüzler Karşısında Terör (Haz. Cemal Güzel), Ayraç Yayınevi, s.217-254. | |
12 | Çağlar, Ali, 2009, “Terör ve Terörizm: Kavramsal Analiz”, Terör ve Türkiye (Ed. Ali Çağlar), Gazi Kitabevi, s.5-36. | |
13 | Çitlioğlu, Ercan, 2009, “Terörizm ve Küreselleşme”, Terör ve Türkiye (Ed. Ali Çağlar), Gazi Kitabevi, s.329-343. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |