|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Para ve kredi politikalarının ekonomik faaliyetler üzerindeki etkilerini incelemek. Para kavramı, para sistemleri ve başlıca para politikası teorileri hakkında güncel düzeyde tartışmak. Ekonomide ortaya çıkan istikrarsızlık sorunun nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinmek ve alternatif çözüm stratejiler üretebilme becerisi kazanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Para kavramının tarihsel gelişimi ve içeriği hakkında tartışabilir. |
PÇ-10 Sermaye piyasaları ile yeni finansal teknikler konusunda bilgi sahibi olarak piyasalardaki gelişmeleri anlar, takip eder ve yorumlar. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bankaların işlevlerini ve finansal piyasaların yapısını açıklayabilir. |
PÇ-9 İşletme finansmanı konusunda temel bilgileri kavrama, kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik-sosyal ve mali gelişmeleri analiz edebilme, finansal sistemleri anlama, finansal planlama ve işletmelere ait mali tabloları yorumlama konularında bilgi sahibi olur. PÇ-10 Sermaye piyasaları ile yeni finansal teknikler konusunda bilgi sahibi olarak piyasalardaki gelişmeleri anlar, takip eder ve yorumlar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kapalı ve açık ekonomilerde para politikası uygulamaları ve kriz dönemlerinde para politikasının etkinliğini analiz edebilir. |
PÇ-6 Muhasebenin işletmeler açısından önemi, kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bu bilgileri kullanabilmelerini sağlar. PÇ-10 Sermaye piyasaları ile yeni finansal teknikler konusunda bilgi sahibi olarak piyasalardaki gelişmeleri anlar, takip eder ve yorumlar. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Enflasyon kavramı ve temel enflasyon teorilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile bitiren öğrenciler:
(1) İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik-sosyal ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik-sosyal ve mali gelişmeleri analiz edebilme, ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma. İktisat biliminin temel alanlarında teorik bilgilere sahip olma ve analiz yapabilme. İşletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bunları analiz edebilme, yorumlayabilme ve çalışma ortamında kullanabilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Para Kavramı ve Para Sistemleri | Konu anlatımı, Tartışma |
2 | Para Arzı ve Para Talebi | Konu anlatımı, Tartışma |
3 | Bankacılık ve finansal piyasalar | Konu anlatımı, Tartışma |
4 | Para Politikasının Genel Çerçevesi | Konu anlatımı, Tartışma |
5 | Kapalı ve Açık Ekonomilerde Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
6 | Klasik İktisat ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
7 | Keynesyen İktisat ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Monetarizm ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
10 | Yeni Klasik İktisat ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
11 | Yeni Keynesyen İktisat ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
12 | Post Keynesyen İktisat ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
13 | Ekonomik Krizler ve Para Politikası | Konu anlatımı, Tartışma |
14 | Döviz Kuru, Parasal ve Enflasyon Hedeflemesi Stratejileri | Konu anlatımı, Tartışma |
15 | Türkiye'de Enflasyon ve Para Politikasının Genel Durum Değerlendirmesi | Konu anlatımı, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mishkin, F. (2012),The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Pearson Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Mishkin, F. (2012),The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Pearson Inc. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |