|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tiyatro tarihi ve drama sanatı hakkında uzmanlık seviyesinde bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk tiyatrosu hakkında tarihi bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Drama sanatı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tiyatro ve drama geleneğinin terimlerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk tiyatrosu tarihi ve drama sanatı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma |
2 | Tiyatro, drama ve insan | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
3 | Tiyatro, drama ve insan | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
4 | Türk drama geleneği | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
5 | Geleneksel Türk tiyatrosu | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
6 | Tiyatro ve tarih | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
7 | Tiyatro ve tarih | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk edebiyatında tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
10 | Tanzimat Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
11 | Meşrutiyet Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
12 | Meşrutiyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (II. Abdülhamit Dönemi'ni anlatan oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
13 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
14 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (Millî Mücadele konulu oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
15 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (Cumhuriyet'in inşa sürecini anlatan oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Abdullah Şengül, Türk drama geleneği ve tarihı̂ oyunlarımız | |
2 | Özdemir Nutku - Dünya Tiyatrosu Tarihi - Cilt 1-2 | |
3 | Özdemir Nutku - Dram Sanatı Tiyatroya Giriş | |
4 | Metin And - Başlangıçtan 1983'e Türk Tiyatro Tarihi | |
5 | Abdullah Şengül-Cumhuriyet Döneminde Tarihi Tiyatro - | |
6 | Metin And - Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı) | |
7 | Abdullah Şengül - Ulusun Sahnedeki Öyküsü (Türk Tiyatrosunda Milli Mücadele ve Cumhuriyet), Kesit Yayınları, 2019 | |
8 | Namık Kemal - Celaleddin Harzemşah (Haz. Abdullah Şengül), Kesit Yayınları | |
9 | Abdullah Şengül - Tarihten Sahneye (Türk Tiyatrosu Üzerine Araştırmalar), Kesit Yayınları, 2020 | |
10 | Şinasi - Şair Evlenmesi (Haz. Abdullah Şengül), Kesit Yayınları, 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 10 | 60 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |