Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / BF319 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: BF319 Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin tüketici davranışları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüketici davranışlarının pazarlama stratejilerine etkisini açıklayabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Satın alma karar sürecini açıklayabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışları Kavramı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Tüketici Davranış Modelleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 İhtiyaçlar ve Tüketim Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Motivasyon ve İlgilenim Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Algılama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Öğrenme Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Vize Öncesi Tekrar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tutumlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Kişilik, Kendini Tanıma Yaşam Tarzı Kültür Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Sosyal Sınıflar ve Gruplar Durumsal Faktörler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Örgütsel Satın Alma Davranışı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 İletişim Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Dönemlik konu tekrarı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koç, Erdoğan, tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, seçkin yayıncılık, Ankara, 2007.
2 Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan, Tüketici davranışları, Mediacat yay.,İstanbul, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 124