Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tüketici davranışlarının pazarlama stratejilerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 |
Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 |
Satın alma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tüketici Davranışları Kavramı |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Tüketici Davranış Modelleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
İhtiyaçlar ve Tüketim |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Motivasyon ve İlgilenim |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Algılama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Öğrenme |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Vize Öncesi Tekrar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tutumlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Kişilik,
Kendini Tanıma
Yaşam Tarzı
Kültür |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Sosyal Sınıflar ve Gruplar Durumsal Faktörler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Örgütsel Satın Alma Davranışı |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
İletişim |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Dönemlik konu tekrarı |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Koç, Erdoğan, tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, seçkin yayıncılık, Ankara, 2007. |
2 |
Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan, Tüketici davranışları, Mediacat yay.,İstanbul, 2002. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası. |