|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerin bilimsel düşünme, araştırma tasarımı, veri toplama, verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve araştırma raporunun hazırlanması konularında bilgi sahibi olmaları ve bilimsel tutum ve davranışları kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Problemleri çözmede ve bir araştırmayı planlama, tasarlama ve yürütmede gerekli bilgi ve becerileri kazanır. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırmanın amacına uygun olarak veri toplayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Verilerin analizinde SPSS paket programını etkin şekilde kullanabilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bir araştırma raporunu kurallarına uygun şekilde yazabilir ve sunabilir. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma Süreci: Araştırma Konusunun Seçimi, Araştırma Tasarımı, Veri Kaynakları ve Verilerin Toplanması, Ölçme ve Ölçekler, Araştırma Evreni ve Örnekleme, Nicel ve Nitel Analiz Teknikleri, SPSS Programı ve Uygulamaları, Araştırma Raporunun Hazırlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim Kavramına Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimin Özellikleri ve Temel Bilimsel Kavramlar | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Paradigmaları | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Araştırma Etiği | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Bilimsel Araştırma Aşamaları: 1. Konunun Belirlenmesi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Bilimsel Araştırma Aşamaları: 2. Konunun önemi ve amacı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Bilimsel Araştırma Aşamaları: 3. Araştırma yöntemi hakkında bilgi vermek | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel Araştırma Aşamaları: 3. Araştırma yöntemi hakkında bilgi vermek | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Bilimsel Araştırma Aşamaları: 4. Araştırmanın bulgularının raporlanması ve önerilerin verilmesi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Bilimsel Araştırmada Nicel Verilerin Analizi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Nicel Veri Analizinin İşlenişine Giriş | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Nicel Veri Analizinde, verilerin incelenmesi ve temizlenmesi-1 | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Nicel Veri Analizinde, verilerin incelenmesi ve temizlenmesi-2 | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Nicel Veri Analizinde, verilerin incelenmesi ve temizlenmesi-3 | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. | |
2 | Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271. | |
3 | Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2006). Multivariate data analysis , 7 Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |