|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRUCAN İSLAMOĞLU (ebrucanislamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Araştırmalarda etik sorunları ifade edebilir. |
PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Bir araştırma raporu hazırlayabilir. |
PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal Bilimler, Sosyal Araştırma Yapma, Teori ve Sosyal Araştırma | Konu anlatımı ve tartışma |
| 2 | Sosyal Araştırmalarda Dipnot ve Kaynakça | Konu anlatımı |
| 3 | Sosyal Araştırmalarda Etik | Konu anlatımı ve tartışma |
| 4 | Bilimsel Olarak Literatürü Gözden Geçirme ve Bir Araştırmayı Planlama | Konu anlatımı |
| 5 | Kalitatif ve Kantitatif Ölçme | Konu anlatımı |
| 6 | Kalitatif ve Kantitatif Veri Analizi | Konu anlatımı |
| 7 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 10 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 11 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 12 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 13 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 14 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 15 | Öğrenci Proje Sunumları | Sunum ve tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| 2 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitapevi | |
| 3 | Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II. Eskişehir: Kaan Kitapevi | |
| 4 | Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitabevi Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II. Eskişehir: Kaan Kitabevi Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||