Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GDT 120 - DIŞ TİCARET

Kodu: GDT 120 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DIŞ TİCARET
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama temellerini ve pazarlama sürecini, etkileyen çevresel faktörleri, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasını, pazar çeşitlerini, pazar bölümlemeyi, konumlandırmayı ve hedef pazar seçimi ve pazarlamada etiğin rolünü anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. PÇ-1 Temel dış ticaret, iktisat, işletme, pazarlama ve gümrük kavram ve becerileri ile muhasebe tekniklerini uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazar ve pazar çevresi, pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazar seçimi, pazarlama yönetimi, stratejik pazarlama planlaması, tüketici davranışları, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, ürün ve ürün yönetimi, fiyat, dağıtım, tutundurma, elektronik pazarlama, küresel pazarlama, hizmet pazarlaması, pazarlama etiği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamaya Bakış: Pazarlama Nedir, Temel Kavramlar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
2 Pazarlama Anlayışları: Geçmişten Günümüze Pazarlamanın Evrimi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Pazarlama Yönetimi: Pazarlama Planlaması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Pazarlama Yönetimi: İşletme Portföyünü Analiz Etme Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Tüketici Davranışları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Ürün ve Ürün Yönetimi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Fiyat Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Dağıtım Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Tutundurma Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Elektronik Pazarlama Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Küresel Pazarlama Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 Hizmet Pazarlaması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
15 Pazarlama Etiği Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip Mahir; İnci Varinli; Mustafa Gülmez (2012); Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
2 Altunışık, Remzi, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak (2006); Modern Pazarlama, Değişim Yayınevi.
3 Mucuk, İsmet (2010); Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90