|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici teorisi, tercihler, üretici teorisi, piyasa yapıları, refah iktisadı, genel denge, oyun teorisi, sosyal seçim gibi belli başlı mikro iktisat konulardında derinlemesine bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, iktisadın temel dallarından biri olan mikro iktisat teorisini matematiksel olarak inceleyebilir. |
PÇ-3 3. Bankacılık ve finans alanında ulusal ve uluslararası konularda analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, mikro iktisadi birimlerin (tüketici, firma, banka, vb.) temel davranışlarını analiz edebilir. |
PÇ-3 3. Bankacılık ve finans alanında ulusal ve uluslararası konularda analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 5. Sektörde vizyon sahibi olma ve stratejik kararlar alma ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 11. Bankacılık ve finans sektörünü etkileyen diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, mikro iktisadi birimler arası ilişkilerin formel analizini yapabilir. |
PÇ-1 1. Bankacılık ve finans Sektörü için gerekli teorik bilgi ve araçları güncel hayatta kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-3 3. Bankacılık ve finans alanında ulusal ve uluslararası konularda analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-10 11. Bankacılık ve finans sektörünü etkileyen diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği tüketici ve üretici optimizasyonu, piyasa dengesi, oyun teorisi ve genel denge gibi konulardan oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikro iktisada giriş: Optimizasyon Matematiği | Konu anlatımı, problem çözme |
2 | Tüketici teorisi I | Konu anlatımı, problem çözme |
3 | Tüketici teorisi II | Konu anlatımı, problem çözme |
4 | Tüketici teorisi III | Konu anlatımı, problem çözme |
5 | Belirsizlik altında seçim | Konu anlatımı, problem çözme |
6 | Firma Teorisi: Tam rekabet | Konu anlatımı, problem çözme |
7 | Firma teorisi: Eksik rekabet | Konu anlatımı, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kısmi Denge | Konu anlatımı, problem çözme |
10 | Genel Denge I | Konu anlatımı, problem çözme |
11 | Genel Denge II | Konu anlatımı, problem çözme |
12 | Oyun Teorisi: Tam bilgiye dayalı statik ve dinamik oyunlar 1 | Konu anlatımı, problem çözme |
13 | Oyun Teorisi: Tam bilgiye dayalı statik ve dinamik oyunlar 2 | Konu anlatımı, problem çözme |
14 | Oyun Teorisi: Eksik bilgiye dayalı statik ve dinamik oyunlar 1 | Konu anlatımı, problem çözme |
15 | Oyun Teorisi: Eksik bilgiye dayalı statik ve dinamik oyunlar 2 | Konu anlatımı, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jehle,G.A., Reny,P.J. (2011), Advanced Microeconomic Theory, 3. Edition, Pearson Education Limited, Gosport, Hampshire. | |
2 | M.D. Whinston, and J.R. Green (1995), Microeconomic Theory, Oxford University Press, Oxford. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |